י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
על כל זרועותיו

חמאס ייחשב כארגון טרור על ידי ממשלת אוסטרליה

הממשלה הפדרלית האוסטרלית תפרט את כל החמאס הפלסטיני כארגון טרור, כולל הזרוע הפוליטית שלו | הזרוע הצבאית של חמאס כבר נרשמה ברשימת ארגוני הטרור של אוסטרליה, אך הממשלה הפדרלית תצטרף כעת לבריטניה, ארצות הברית, ישראל ואחרות בהרחבת הייעוד גם לזרוע הפוליטית של הקבוצה

חמאס ייחשב כארגון טרור על ידי ממשלת אוסטרליה
חאלד משעל ואיסמעיל הנייה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

חמאס ייחשב ויוכר במלואו כארגון טרור על ידי ממשלת אוסטרליה, כולל הזרוע הפוליטית שלו, שרת הפנים קארן אנדרוז אמרה בתגובה להחלטת הממשלה כי דעותיו של חמאס "מטרידות מאוד".

"אין מקום באוסטרליה לאידיאולוגיות השנאה שלהם", אמרה אנדרוז. "חיוני שהחוקים שלנו יהיו מכוונים לא רק לפעולות טרור ולטרוריסטים, אלא גם לארגונים שמתכננים, מממנים ומבצעים את הפעולות הללו".

ארגונים פלסטיניים באוסטרליה גינו את ההחלטה, ואמרו כי הם "לא מסכימים עם ההחלטה, והיא לא תעשה דבר כדי לקדם את מטרות השלום".

החוק קובע כי מי שיואשם בעבירות של ארגון טרור, לרבות חבר, גיוס, קבלת הכשרה או רכישת כספים עבור ארגון טרור, עלול לעמוד בפני מאסר של עד 25 שנים.

ארגון חמאס נוסד ב-1987, חמאס - תנועת ההתנגדות האסלאמית בשמה המלא - מתנגדת לקיומה של ישראל ולשיחות השלום, במקום זאת דוגלת ב"התנגדות מזוינת" נגד ישראל ודוגלת להשמיד את ישראל.

פיטר ורטהיים, מנכ"ל המועצה המבצעת של יהדות אוסטרליה (ECAJ) בירך על המהלך ואמר כי הם "מברכים בחום את הממשלה" על החלטתה. "מנהיגים פוליטיים של חמאס פיקחו והשתתפו ישירות בפעולות טרור ובפעילויות טרור. הם הודו במגוון הקשרים שהזרוע הצבאית של חמאס כפופה להנהגה המדינית", אמר.

הממשל הפדרלי רשמה לאחרונה שלושה ארגונים נוספים כקבוצות טרור: הארגון המיליטנטי האסלאמיסטי הסוני חייאת תחריר א-שאם, שלוחת אל-קאעידה, הוראס אל-דין, והארגון הקיצוני האמריקני הנציונל-סוציאליסטי.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר: "אני מברך על החלטתה של אוסטרליה להגדיר את ארגון חמאס כולו כארגון טרור, זהו צעד חשוב נוסף במאבק העולמי נגד הטרור".

שר החוץ יאיר לפיד הגיב על ההחלטה של ממשלת אוסטרליה: "אני מברך את אוסטרליה על ההחלטה החשובה להכריז על החמאס על כל זרועותיו כעל ארגון טרור. ההכרזה תהפוך חברות ו/או סיוע לחמאס לעבירה פלילית באוסטרליה, משרד החוץ מוביל, ביחד עם שותפים נוספים, מאמץ בינלאומי לפגיעה בארגוני הטרור וההכרזה האוסטרלית היא צעד משמעותי במאמץ הזה".

 

חמאס אוסטרליה ארגון טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד