ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

5 דרכים לשמור על שואב האבק לאורך זמן

אם יש לכם שואב אבק או שאתם חושבים לרכוש אחד, יש הרבה דברים שאתם צריכים להכיר בנוגע לתחזוקה של שואב אבק. שואבי אבק אלחוטיים אלו שואבים שיכולים להתחיל מכמה מאות שקלים בודדים ולהגיע למחירים של כמה אלפי שקלים עבור שואב אבק יוקרתי. לא משנה אם שואב האבק שלכם עלה 300 שקלים או 3,000 שקלים, חשוב לשמור על שואב האבק בדרך הנכונה באמצעות חמישה צעדים פשוטים

5 דרכים לשמור על שואב האבק לאורך זמן
שואב אבק צילום: Depositphotos
  1. ניקיון

שואבי אבק אלחוטיים וגם לא אלחוטיים דורשים ניקיון. שואב האבק מתמודד עם כמות של לכלוך בכל יום, לעיתים יותר ולעיתים פחות. ההמלצה של המומחים היא אחת לחודש לנקות את שואב האבק כדי להימנע ממצב בו השואב צובר יותר מדי לכלוך, זה עלול להשפיע על התפקוד. הניקיון כולל ריקון מיכלים ואף פירוק של החלקים הפנימיים לצורך ניקיון.

  1. פילטרים 

חשוב מאוד לשמור על הפילטרים של שואבי אבק אלחוטיים נקיים. תדירות ניקיון הפילטרים לא צריכה להיות אחת לחודש אלא אחת לכמה ימים. התפקיד של הפילטרים הוא לדאוג לכך שלכלוך קשים לא יחדרו לתוך הרכיבים הפנימיים ויפגעו במערכת. שימו לב לפי הוראות היצרן האם ניתן לנקות את הפילטרים באמצעות מים, ניקיון פילטרים מאריך את חיי שואב האבק.

  1. סוללה - רכיב חשוב מאוד של שואבי אבק אלחוטיים הוא הסוללה. הדרך הנכונה ביותר לשמור על הסוללה היא באמצעות ניתוק הסוללה בתום השימוש. כאשר הסוללה נשארת מחוברת למכשיר גם כאשר הוא אינו בשימוש, היא עדיין עובדת. שימו לב שאתם לא תמיד טוענים את הסוללה, אלא מדי פעם לחכות עד שהיא ריקה לחלוטין ואז לטעון אותה.
  1. הכנה מוקדמת - אם אתם חושבים ששואב האבק שלכם הוא כל יכול, אתם טועים. שואבי אבק אלחוטיים אשר מיועדים לבית לא עובדים בצורה מושלמת וחזקה כמו שואבי אבק תעשייתיים. לכן, לפני שאתם משתמשים בשואב האבק חשוב להכין את הבית לזה. גם אם מדובר על שואב אבק רובוטי, הכינו את הבית לשאיבה, אל תשאירו פריטים שיכולים לגרום לשואב האבק לתקלות. 
  2. בעלי חיים - יש לכם בעלי חיים בבית? הדרך הטובה ביותר לשמור על שואב אבק במצב הזה הוא תחילה על ידי התאמת שואב האבק לרמת תחזוקה גבוהה יותר. חיות מחמד משירות שיער, בכמות גדולה לרוב. השיער יכול לתקוע את המכשיר ולכן, כאשר יש לכם חיות מחמד בבית כל התחזוקה שציינו צריכה להיות בתדירות גבוהה יותר.

רכישה חכמה

כדי להימנע מתקלות חוזרות שימו לב מהי האחריות יצרן שיש לכם על המכשיר, שימו לב שאתם רוכשים שואב אבק שמתאים לבית שלכם. אם בחרתם בשואב אבק רובוטי, שימו לב לשעות הפעילות שלו ותדעו להתאים את הבית לשאיבה וניקיון. רק ככה תצליחו לשמור על שואב האבק שלכם לטווח הארוך.

 

שואב אבק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד