ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
כהנא קורא לרבנות להמשך הידברות

חוק הגיור מגיע להצבעה • פרסום ראשון: השינויים שיכעיסו את ליברמן וקריב

חוק הגיור שזוכה להתנגדות עזה מצד הרבנים הראשיים, מתקדם להצבעה ויגיע לוועדת השרים לחקיקה ביום ראשון ובהמשך להצבעה גם בממשלה. 'בחדרי' חושף הערב כי השר מתן כהנא מגיש אותו עם שינוי מהנוסח המקורי שאולי יכעיס את ליברמן וקריב שביקשו להרחיק לכת יותר

חוק הגיור מגיע להצבעה • פרסום ראשון: השינויים שיכעיסו את ליברמן וקריב
קריב/ליברמן/כהנא צילום: אוליביה פיטוסי/יונתן זינדל, פלאש 90

ביום ראשון יעלה להצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה ולאחר מכן בממשלה, חוק הגיור, אותו יוזם השר לשירותי דת מתן כהנא, הצעת חוק שהובילה לזעם בקרב הנציגות החרדית וכן מאבק שהובילו נגדו הרבנים הראשיים לישראל.

עיקרו של החוק יוביל להקמת מחוזות גיור, והגיורים ייעשו על ידי רבני ערים, שזהו עיקר החשש של הרבנים הראשיים שיצאו במאבק חריף נגד הרפורמה בטענה כי הרפורמה תוביל להרס היהדות.

עוד בנושא:

נחשף: הפגישות של כהנא לגיבוש חוק הגיור

רפורמת הגיור: החוק המלא נחשף; הבעיות והחששות • 'בחדרי' עושה סדר

כעת, 'בחדרי חרדים' מפרסם לראשונה כי בניגוד לנוסח המקורי, הנוסח שהונח היום (חמישי) על שולחן ועדת השרים כולל שתי שינויים משמעותיים שיובילו לזעם ושמא אף להתנגדות עזה מצד מפלגת 'ישראל ביתנו' והח"כ הרפורמי במפלגת 'העבודה', גלעד קריב.

השינוי הראשון הוא ביטול סעיף שיאפשר גם לראשי ישיבות לגייר, ובחוק ייקבע כי דרושה הסמכה לרבנות, ועל הרב המגייר להיות בן מינימום 35 שנים וכשמאחוריו לפחות חמש שנות ניסיון רבני בלבד ולא חינוכי כפי שדרשה חברת הכנסת יוליה מילינובסקי מ'ישראל ביתנו'.

השינוי השני אמור לחסום פרצה של גיור רפורמי. לפי הנוסח החדש, הגיור יעשה רק על פי דין תורה. זאת מחשש לפרשנות משפטית שגוייה והובהר שדין תורה הוא כפי שנהוג בבתי הדין הרבניים, סעיף שיעורר את זעמו של גלעד קריב.

השר מתן כהנא אומר לקראת הבאת החוק להצבעה כי "החוק הוא הזדמנות היסטורית לחזק את זהותה היהודית של המדינה. אני קורא לרבנות הראשית לישראל להמשיך בהידברות על החוק ויחד נפעל להגיע לחוק שירבה גיורים ע"פ ההלכה", תוך שהוא חושף כי מתנהלים מגעים.

חוק הגיור מתן כהנא רבני ערים גלעד קריב אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד