כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"השכר לא יישחק"

יו"ר ההסתדרות מבטיח: "אף עובד במשק לא ייפגע מהעלאת שכר המינימום"

ארנון בר-דוד אמר הערב בסיום כנס אילת ה-25 לנושאי עבודה כי "בעסקת החבילה דאגנו לעובדים הכי חלשים במשק. כעת נפעל לבצע רפורמה מקיפה לסייעות בגני הילדים ובבתי הספר בתמיכת האוצר והשלטון המקומי"

יו"ר ההסתדרות מבטיח: "אף עובד במשק לא ייפגע מהעלאת שכר המינימום"
חטיבת עצים בעזה צילום: עבד רחים חטיב, פלאש 90

"אף עובד במשק לא ייפגע מהעלאת שכר המינימום, ושכרו לא יישחק". כך אמר הערב (חמישי) יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד בסיום כנס אילת ה-25 לנושאי עבודה. לדבריו, "בעסקת החבילה דאגנו בעזרת העוצמה שלנו לעובדים הכי חלשים במשק. שקל אחד לא ירד מהעובדים ומאות מיליוני שקלים יגיעו לעובדי מערכת הבריאות, עובדי מנהל ומשק ועוד".

יו"ר ההסתדרות הוסיף כי "הדבר הכי חשוב כעת הוא לטפל בסייעות בבתי הספר וגני הילדים. יש מחסור אדיר ובעיות במקצוע. נשקיע שם כסף רב במסגרת עסקת החבילה, בעזרת יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס. בשיתוף האוצר נבצע רפורמה מקיפה במקצוע הזה ונגיע לשכר של 9,000-7,000 שקל בחודש לפחות. חייבים לשפר את השכר של העובדים במוסדות לגיל הרך. בעזרת המגזר העסקי יהיה משק אחד ומדינה אחת חזקה לנו ולילדינו".

בר-דוד ציין כי "בלמנו את כל ניסיונות החקיקה נגד העובדים. אנחנו יושבים בשורה הראשונה של מקבלי ההחלטות במדינה".

ארנון בר דוד. צילום: ארן דולב.

בהתייחס למשבר הקורונה, אמר יו"ר ההסתדרות כי "העולם נסגר עלינו לפני שנתיים. מי ניהל את הקורונה? המגזר הציבורי. ראינו במשבר את העוצמה של מערכת הבריאות הישראלית, שחבטו בה לאורך השנים. פעלנו יחד עם המגזר העסקי כדי להניע את גלגלי המשק. אנחנו מביאים מנהיגות אחראית וממלכתית שפיה וליבה שווים. חתמנו על עשרות הסכמים שהחזירו את המשק לעבודה. גילינו אחריות ומנהיגות והובלנו את המשק קדימה. ההסתדרות הייתה הגורם האחראי במשק. נמשיך את שיתופי הפעולה עם האוצר והמגזר העסקי".

דבריו נאמרים ברקע הכרזתו של יו"ר ההסתדרות לשעבר עופר עיני כי יתמודד שוב לתפקיד ומתח ביקורת על היו"ר הנוכחי ארנון בר דוד, בראיון לרשת ב': "במשבר כמו הקורונה ההסתדרות הייתה צריכה לצאת לעזרת העובדים. יש שם מדיניות ברורה שהעובדים צריכים להיות מתחת לאלונקה ולשלם. הממשלה וההסתדרות מרמות את העובדים - מה זה 6,000 שקל שכר מינימום?".

עוד תקף והצהיר: "נגמרה החגיגה על חשבון העובדים. ההסתדרות הקפיאה שכר ל-5 שנים ובחרה לפגוע בחלשים מכל באמצעות שחיקת שכר המינימום - באוצר חושבים שהם יכולים לעשות ככל שעולה על רוחם".

לדבריו: "אני שומע את זעקת העובדים. אני מביא כסף מהבית. המטה כבר נפתח ויש פעילים. הרבה ועדים כבר התייצבו לימיני".

עוד אמר עופר עיני: "להיכנס היום לסופר זה כמו להיכנס למלחמה. אין בן אדם שלא שואל את עצמו בסיום הקנייה 'וואלה מה קניתי'. הפכנו למדינה הכי יקרה בעולם. אז שיעלו את המשכורות, למה להקפיא?".

ארנון בר דוד עופר עיני יושב ראש ההסתדרות שכר המינימום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד