י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אבל בעולם החסידות

האדמו"ר מצאנז טשאקווא זצ"ל מזקני האדמו"רים בדורנו הלך לעולמו

אבל בחוגי העדה החרדית ובעולם החסידות עם הסתלקותו של הרבי הישיש הגאון הצדיק רבי נפתלי הלברשטאם זצ"ל מצאנז טשאקווא ויו"ר וועד הכשרות של 'העדה החרדית' עשרות בשנים. 'בחדרי חרדים' עם קווים ראשונים לדמותו. מסע הלוויה בערב שבת קודש מכיכר זופניק להר הזיתים

האדמו"ר מצאנז טשאקווא זצ"ל מזקני האדמו"רים בדורנו הלך לעולמו
הרבי מטשאקווא צילום: שמואל דריי

אבל כבד: מבית החולים לניאדו בקרית צאנז בנתניה מגיעה הידיעה על הסתלקותו לשמי רום של האדמו"ר מצאנז טשאקווא, הגאון הצדיק רבי נפתלי הלברשטאם זצ"ל, יו"ר וועד הכשרות של בד"ץ 'העדה החרדית' והוא בן 94.

בימים האחרונים עבר ניתוח קשה מאוד במסגרתו הרופאים נאלצו לכרות את רגלו, בהוראת פוסק הדור הגר"מ שטרנבוך ובמעמד האדמו"ר מרחמסטריווקא הוסיפו לו את השם 'חיים' כסגולה לרפואה, הערב מצבו הידרדר ולאחר חצות לילה השיב את נשמתו הטהורה ליוצרה.

עם היוודע דבר הסתלקותו הוסרה הפרוכת מבית מדרשו 'דברי חיים' צאנז טשאקווא ברחוב יונה בירושלים שם הנהיג את בית מדרשו וקהל עדתו, בתפילות ובעריכת השולחנות. 

מסע הלוויה ביום שישי (ערב שבת קודש, פרשת כי תשא) בשעה 8:30 מקרית צאנז בנתניה, ומשם לירושלים, מסע הלוויה בשעה 12:00 בצהריים מבניין 'העדה החרדית' זופניק ברחוב שטראוס, ומשם להר הזיתים, שם ייטמן.

הרבי זצ"ל בערוב ימיו. צילום: שוקי לרר

מתולדותיו של האדמו"ר זצ"ל

האדמו"ר זצ"ל נולד בב' תמוז תרפ"ח, לאביו הגאון הצדיק רבי יעקב הלברשטאם זצ"ל, האדמו"ר מטשאקאווא, בן האדמו"ר רבי סיני מזמיגראד זצ"ל, צאצא ישיר לאדמו"ר בעל ה'דברי חיים' מצאנז זיע"א. ולאמו מרת איידל דינה ע"ה, בתו של האדמו"ר רבי שלום מוסקוביץ' משאץ זצ"ל.

בילדותו למד ב'תורה ויראה', ובבחרותו בישיבת סלונים, שם התקשר בין היתר לאדמו"ר בעל 'נתיבות שלום' מסלונים זצ"ל. 

בהגיעו לפרקו נשא לו לאישה את הרבנית מרת חיה שרה ע"ה, בתו של הגאון רבי שמואל שמעלקא גינסבערג זצ"ל, שהיה רבה של העיר אורניוש-מעדריעש בהונגריה. ואמה הרבנית חוה ע"ה, בתו של הגאון הצדיק רבי שלמה זלמן קליין הי"ד זצ"ל, בעל מחבר הספר 'זכרון שלמה', מצאצאי הרה"ק רבי שמעלקא מסעליש זי"ע. 

במשך עשרות שנים שימש הרבי כיו"ר וועד הכשרות של 'העדה החרדית', הגאב"ד הגאון רבי זליג ראובן בענגיס זצ"ל כתב לו מכתב שיקבלו בכל מקום שהוא מגיע, וכתב שהוא ידידי ושלוחי כשמונה לוועד הכשרות, ובצוואתו רשם שיקברו אותו עם המכתב.

בשנת תשכ"ח לאחר הסתלקותו של אביו הרבי זצ"ל, מונה לממלא מקומו, אחיו היה הפוסק הגאון רבי משה הלברשטאם זצ"ל, בעל ה'דברי משה'. הרבי חיבר את הספר "דברי נפתלי" על התורה והמועדים. אח נוסף היה האדמו"ר מטשאקווא בני ברק זצ"ל ואח נוסף הגאון רבי חכם צבי הלברשטאם זצ"ל - שנהרג יחד עם בנו בתאונת דרכים בדרך לאפיית מצות.

הרבי הנהיג את בית מדרשו ברחוב יונה בירושלים, בתפקידו כיו"ר וועד הכשרות של 'העדה החרדית' היה מכתת את רגליו למען הרבות כשרות בעם ישראל והיה נוסע מסביב לעולם, הרבי היה קשור לכל גדולי ישראל שכיבדו והעריצו אותו באופן מיוחד, קשר מיוחד היה לו עם שכנו לשכונה זקן ראשי הישיבות הגאון רבי משולם דוד סולובייצ'יק זצ"ל, ראש ישיבת בריסק שנפטר לפני שנה. 

בחייו שיכל את בתו האישה החשובה והצדקנית מרת שלומצא אידל דינה גשטטנר ע"ה, אשת יבלחט"א הגאון רבי שלמה גשטטנר, דומ"ץ בד"ץ 'העדה החרדית', רב שכונת גבעת משה בירושלים ורב קהילת לוצק, שנפטרה לאחר מחלה קשה בשנים האחרונות, והיא בת 65 בפטירתה. 

הרבי הותיר אחריו את בנותיו; מרת לאה כהנא, אלמנת האדמו"ר רבי צבי הירש כהנא מזידיטשוב ספינקא, שנפטר בט"ו בשבט תשע"ה והוא בן 53 בפטירתו, ובתו מרת רוחמה טווערסקי, אשת הגאון החסיד רבי יצחק יהודה טווערסקי, משגיח בישיבת רחמסטריווקא, נכדים, נינים וצאצאים רבים, הממשיכים את דרכו המיוחדת.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

טשאקווא הלוויה העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד