י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"נלקח מסרט רע"

ישראלי שנמק בכלא הרוסי מקווה להשתחרר למעצר בית

"זה אישום אבסורדי, שכאילו נלקח מסרט רע". כך אומר עורך דינו של ישראלי שעצור בכלא רוסי בגין האשמות במעילה במרמה של נדל"ן מסחרי השייך ל-Vorsma LLC בסכום של כ-98 מיליון רובל רוסי 

ישראלי שנמק בכלא הרוסי מקווה להשתחרר למעצר בית
אילוסטרציה צילום: pexels

רבז (רפאל) שמרץ, אזרח ישראלי, הואשם במעילה בנכסים לשעבר של משרד הביטחון הרוסי. על פי התביעה, הוא היה חלק מקבוצה מאורגנת שגנבה בשנים 2012-2014 מניות ונכסים של 16 חברות שונות, בסך הכל היו בבעלותן 35 נכסי נדל"ן שהיו בבעלות משרד הביטחון לפני ההפרטה.

שמרץ נעצר בקיץ שעבר. לאחר מכן הוא הואשם במעילה במרמה של נדל"ן מסחרי השייך ל-Vorsma LLC בסכום של כ-98 מיליון רובל רוסי. הוא מכחיש את האישומים בתוקף.

עורכי דינו טוענים כי אין בחקירה ראיות לאשמתו של שמרץ, אלא רק עדותם של האנשים שהשמיצו אותו. ההגנה ביקשה שוב ושוב עימות פנים מול פנים בין העדים, אך התביעה לא אישרה זאת.

היום (שישי) בית המשפט במוסקבה ידון בעתירתו של החוקר הראשי, המבקש להשאיר את שמרץ במעצר בית קדם משפט עד ה-8 באפריל. בכוונת ההגנה לבקש שהאיש ישתחרר בערבות או לבחור בכל אמצעי אחר שאינו קשור למעצר, כמו מעצר בית.

הוא נעצר ב-7 ליוני 2021, גורמי החקירה ברוסיה מייחסים לו חשד לביצוע עבירות מרמה, וטוענים שנטל חלק במזימה שנועדה להשתלט על חברות, ועל הנכסים ששווים מסתכם במיליונים רבים. "זה אישום אבסורדי, שכאילו נלקח מסרט רע", אמר ל'ישראל היום' עורך הדין איגור זובר, חבר בצוות ההגנה של שמרץ ברוסיה.

משפחת הישראלי העצור ברוסיה: "מתחננים לעזרה"

עוד אמר עורך הדין: "לא רק שרבז פעל על פי ייפוי הכוח מבעלי החברה ומילא בדייקנות אחרי כל הוראותיהם, הוא עצמו היה זה שהתריע בשנת 2013 על ניסיון גורמים מסחריים אחרים להניח את ידיהם במרמה על כמה מהנכסים שלה והגיש תלונה למשטרה. מאז, גופי החקירה מחפשים אחרי אותם נוכלים שנמלטו אחרי שהוגש כנגדם כתב אישום, אבל עכשיו יד נעלמה מנסה להפוך את היוצרות ולהציג אדם חף מכל פשע כמועל וגנב. שמרץ הוא קורבן העבירה בתיק הזה, והרי לא ייתכן שהוא גנב מעצמו. כעת תופרים לו תיק תוך הפרה גסה של כל עקרונות החוק והצדק, ובלי שלבעלי החברה האמיתיים יש טרוניה כלשהי כלפיו".

ב'ישראל היום' דווח, כי לא סייעו ההסברים שבחלוף שמונה שנים מן האירועים הוא אינו מסוגל לשבש את החקירה, שאין לו רקע פלילי ולא כל יכולת להימלט מרוסיה, שכן את דרכונו הישראלי הפקיד מרצונו בידי חוקריו, ובהיעדר כל אזרחות אחרת הוא אינו רשאי לצאת את גבולות המדינה. אפילו הערבויות שביקשו להעמיד הרבנים הראשיים של רוסיה לא עזרו.

כלא ישראלי מעצר בית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד