כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מהומה בבית הנבחרים

ראש ממשלת קנדה האשים מחוקק יהודי בתמיכה בנאצים

בעימות סוער שנערך בבית הנבחרים הקנדי, האשים ראש הממשלה את החברים התומכים במאבק המפגינים נגד הגבלות הקורונה - כתומכים ואוהדים את הנאצים 

ראש ממשלת קנדה האשים מחוקק יהודי בתמיכה בנאצים
ג'סטין טרודו צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

מהומה פרצה בבית הנבחרים של קנדה ביום רביעי לאחר שראש הממשלה ג'סטין טרודו האשים חבר פרלמנט יהודי ועמיתיו בתמיכה באנשים שאוהדים את הנאצים.

במהלך זמן לשאלות, חברת הפרלמנט השמרנית מליסה לנצמן, אישה יהודייה, תקפה את טרודו על שכינה את המפגינים נגד הגבלות הקורונה כ"לעתים קרובות מאוד עם גזענות, שונאי נשים, מכחישי מדע, אנשי שוליים". היא אמרה כי טרודו "מצית את הלהבות של מצב חירום לא מוצדק", מתי ראש הממשלה איבד את דרכו?"

בתגובה אמר טרודו שחברי פרלמנט שמרנים תומכים בנאצים. "חברי המפלגה השמרנית תומכים באנשים שמניפים צלבי קרס, הם תומכים באנשים שמניפים את דגל הקונפדרציה", אמר, מה שגרם לשמרנים להתפרץ במחאה ואילץ את יושב ראש בית הנבחרים להשיב את הסדר על כנו.

הדובר גם הזהיר את כולם - כולל את ראש הממשלה טרודו - על שימוש בשפה מתלהטת בדיון. מאוחר יותר בזמן השאלות, חבר הפרלמנט דיין לויד תקף את טרודו על הערתו.

"אדוני היושב-ראש, מעולם לא ראיתי התבטאויות מבישות וחסרות כבוד כל כך מפי ראש הממשלה הזה", אמר לויד. "סבא רבא שלי טס למעלה משלושים גיחות מעל גרמניה הנאצית. גופתו של הדוד-רבא שלי נמצאת בתחתית תעלת למאנש. יש חברים בהרכב השמרני הזה שהם צאצאים של קורבנות השואה".

"שראש הממשלה יאשים כל עמית בבית הזה בתמיכה עם צלב קרס זה בושה", המשיך. "אני נותן הזדמנות לראש הממשלה. אני קורא לו להתנצל ללא סייג על ההערה המבישה הזו".

קנדה מחוקק ניאו נאצים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד