י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
כמו אזור מלחמה

שיטפונות בברזיל הביאו למפולות בוץ, מעל 100 הרוגים ועשרות נעדרים

כוחות ההצלה בברזיל נלחמים נגד הזמן, ומחפשים אחר ניצולים שנשארו לכודים בין בוץ והריסות לאחר שיטפונות הרסניים ומפולות קרקע שפגעו בעיר פטרפוליס בברזיל, מספר ההרוגים עלה למעל 110

שיטפונות בברזיל הביאו למפולות בוץ, מעל 100 הרוגים ועשרות נעדרים
שטפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

רחובות הפכו לנהרות ובתים נסחפו כשסופות כבדות הביאו גשם רב של חודש, בתוך שלוש שעות, על עיירת תיירות מצפון לריו דה ז'ניירו. מכיוון שעדיין ישנם עשרות נעדרים, החשש שמניין ההרוגים עלול לטפס עוד יותר, המצב גרם לכבאים ומתנדבים לחפור בין שרידי בתים שנשטפו בשטפי בוץ, רבים מהם בשכונות עוני.

באמצעות כלבים, מחפרים ומסוקים חיפשו עובדי ההצלה בדחיפות אחר עוד ניצולים לפני שיהיה מאוחר מדי, כאשר העירייה בריו דיווחה כי 35 בני אדם נעדרים.

כ-300 אנשים שוכנו במקלטים, רובם בבתי ספר, אמרו גורמים רשמיים. ארגוני צדקה ביקשו תרומות של מזרונים, מזון, מים, ביגוד ומסכות פנים לקורבנות.

וונדל פיו לורנקו, תושב העיר בן 24, אמר לסוכנות הידיעות AP, כי שףהוא ניסה להציל כמה שיותר רכוש, לאחר שבילה לילה ללא שינה בסיוע בחיפוש אחר קורבנות. "מצאתי ילדה שנקברה בחיים", אמר. "כולם אומרים שזה נראה כמו אזור מלחמה".

המושל קלאודיו קסטרו אמר את אותו הדבר לאחר ביקור במקום. "זה נראה כמו סצנה ממלחמה. זה מדהים", אמר והוסיף שזה היה הגשם החמור ביותר מאז 1932. הוא שיבח את עובדי ההצלה על שהצליחו "להציל מספר רב של אנשים לפני שהיה מאוחר מדי".

גורמים רשמיים אמרו שיותר מ-180 כבאים ועובדי הצלה משתתפים בחילוץ, בסיוע 400 חיילים שנשלחו כתגבורת.

העירייה הכריזה על מצב אסון בעיר המונה 300,000 בני אדם, השוכנת 68 ק"מ צפונית לריו. מועצת העיר הכריזה על שלושה ימי אבל על הקורבנות.

מפולת בוץ שטפונות ברזיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד