כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

"צה"ל לא הולך לשום מקום. ברגע שצריך - נפעל"

דובר צה"ל ואלוף פיקוד הדרום התייחסו למבצע 'צוק איתן': "יהיה תגבור מאסיבי של מרכיבי ביטחון ביישובים"

פיר מנהרה בעזה. צלם: idf
פיר מנהרה בעזה. צלם: idf

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן הבהיר הערב (א) "כל מנהרה שתתגלה אמליץ לתקוף קרקעית". האלוף אמר את הדברים במהלך מפגש שקיים עם ראשי הישובים בעוטף עזה, החוששים עדיין מאיום המנהרות.

תורג'מן הרגיע אותם, והבטיח כי אם יתגלו עוד מנהרות ימליץ לטפל בהן וכי יתגבר את האבטחה ביישובים. "על כל מנהרה שתתגלה בעתיד - נתקוף קרקעית בעזה". עוד הוסיף, כי "יהיה תגבור מאסיבי של מרכיבי הביטחון ביישובים - גם בכוח אדם וגם באמצעים".

דובר צה"ל, תא"ל מוטי אלמוז, התראיין היום למהדורות החדשות וציין כי צה"ל נערך מחדש לקראת המשך הפעילות במבצע "צוק איתן". "אנחנו ממשיכים בפעילות כנגד המנהרות, ומחזיקים ברוב אלה שאנו יודעים עליהן. אנו קרובים להשלמת יעד זה, ומדובר בהישג מאוד משמעותי", אמר.

לדבריו, חלק מהכוחות יצאו מהרצועה להתארגנות לקראת המשך המשימה, בכפוף להערכת מצב שתיערך בתום הפעילות נגד המנהרות. "במידה ונצטרך להמשיך את הפעילות - נמשיך אותה. אנו ערוכים לכל האפשרויות, מתואמים עם הדרג המדיני ונמצאים איתו בקשר על בסיס יום יומי. יש הלימה בין הנחיות הדרג המדיני למה שהצבא מציג, ואנו נערכים מחדש", הדגיש תא"ל אלמוז.

דובר צה"ל התייחס להמשך הלחימה נגד ארגון הטרור חמאס וקבע כי "הוא מנסה למקסם את ההישגים שלו. ההישג שצה"ל מחזיק בו מול היעדים שקבע מתחילת המבצע הם משמעותיים, ואנו ממשיכים את המבצע באחריות. אנחנו נערכים להגן על יישובי הדרום, ואנחנו לא הולכים לאחור. אנחנו בוחנים את התפר שמתחתיו יש מנהרות, כדי לוודא שאנו קודם כל משלימים את ההישג - וממשיכים משם".

פיקוד הדרום עמל בחודשים האחרונים בהכנות למבצע "צוק איתן", וכלל היחידות בשטח מחזיקות בתוכניות אופרטיביות להמשך. "כל היחידות מחזיקות תוכניות מבצעיות קונקרטיות להמשך הפעילות במידה ויצטרכו לבצע זאת. החיילים מתארגנים ומטפלים בעצמם, המתח המבצעי לא נופל ויש כוחות שנמצאים בצד השני של הגדר. במידה שיצטרכו לפעול - הם יפעלו", טען דובר צה"ל.

המאמצים להחזיר את השקט והביטחון ליישובי הדרום נמשכים. "יש חלק גדול מתושבי הדרום שנמצאים איתנו כאן. צה"ל לא הולך לשום מקום, ואנחנו נביא את השקט. אנחנו נמצאים משני צדי הגדר, עסוקים בפעילות מבצעית וברגע שנוכל להגיד שהמבצע יסתיים נודיע זאת", סיפר תא"ל אלמוז.

בשבועיים האחרונים, לטענתו, ניתן לראות ריכוז מאמצים של חמאס לירות ממוקדים אזרחיים. "כמעט רוב הירי שלו מתבצע רק ממקומות אזרחיים. אנו פועלים מול ארגונים בינלאומיים ומול מוסדות האו"ם כדי לנסות ולהפריד. אין לנו שום עניין לפגוע במוסדות האו"ם וכל פעם מחדש אנחנו רואים את הדפוס הזה. אנו חוזרים ומדגישים, אין לנו שום עניין לפגוע באזרחים ואנו מצרים על כל אזרח שנפגע", הבהיר דובר צה"ל. "הניסיון לירות מתוך סביבה אזרחית מחייב את צה"ל למשנה זהירות - וכך אנו עושים", הוסיף. בצה"ל פועלים ללא הרף בניתוח סרטונים ותצלומים המוכיחים את ירי החמאס מבית החולים שיפא וממוקדים אזרחיים אחרים.

בהתייחסו להכרזה על סגן הדר גולדין כחלל, ציין דובר צה"ל כי "הוא נפגע ככל הנראה מההיתקלות. מטבעו של אירוע מהסוג הזה, אנו נוקטים ברגישות גדולה מול המשפחה. עד שלא הבנו מה קרה - פעלנו בהתאם למה שאנו מבינים. הרב הצבאי הראשי ניתח את ההמצאים וקבע את החלטתו, ומיד נסע עם ראש אכ"א לבית המשפחה".
דרום פיקוד מבצע חמאס צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד