כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

"צריך להישמר מהיצר של הלאומיות בימים אלו"

הגר"א דויטש מראשי ישיבת פוניבז' מסר דברי חיזוק על ענייני השעה, ובתוך כך התייחס בחריפות להתקרבות בין החרדים לצבא

הגר"א דויטש. צילום: פלאש 90
הגר"א דויטש. צילום: פלאש 90

בשיחה שמסר הגאון רבי אשר הכהן דויטש מראשי ישיבת פוניבז' בליל שישי האחרון בכולל "משנת צבי אריה" בביהמ"ד 'שערי יוסף' בבני ברק עורר בדברי חיזוק על הימים בהם אנו נמצאים ובפרט ימי בין המצרים.

בתחילת דדבריו אמר הגר"א דויטש "ביקשו לומר כמה דברי חיזוק, אני לא ראוי לזה אבל הגרי"ס (ר' ישראל סלנטר א.פ.) אומר שכדאי לומר דרשה בשביל שאדם אחד יושפע ממנה וגם אם האחד הזה יהיה המדבר בעצמו. אז כל מה שאני אומר זה בסימן 'חיזקו ונתחזקה'".

"בימים האלו שיש מלחמה וכל הכלל בסכנה, וודאי שראוי וצריך להוסיף חיזוק. אדם צריך לדעת שלכל דבר יש שני מבטים, מצד אחד זה מלחמה ובוודאי שצריך להתפלל שיהיה הצלחה ושלא יהיו נזקים השם ירחם".

"מצד שני צריך להיזהר מאד בימים האלו שלא להתחבר לאותו 'כלל' שאנו לא רוצים להתחבר אליו. באופן טבעי בתקופה כזו מתעורר היצר של הלאומיות. לכל אדם יש איזה רגש של לאומיות וזה כעת מתעורר וצריך להישמר מזה. אבל וודאי שאלו ימים שכולנו בסכנה ולכן ראוי להתחזק בהם ובמיוחד בצירוף של ימי האבלות על החורבן".

"במה להתחזק, כל אחד יודע לעצמו במה הוא יכול להתחזק. אבל בנוגע לחיזוק ה'כלל' של הישיבה הק' ושל הכולל הזה, וודאי שצריך לעשות חיזוק גדול בתורה, בהתמדת התורה, בעמל התורה ושקידתה וביראת שמיים. צריך לחזק את הכולל הזה שזה דבר חשוב מאד שימשיך הלאה והקב"ה יעזור שנזכה לגאולה השלימה".
מלחמה פוניבז בין המצרים אשר דויטש לאומיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 43 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד