י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
רוב הישראלים תומכים

בקרוב רכבת לאילת? ראש העיר מספר על ההתקדמות

ראש עיריית אילת מספר כי הגיעו להסכמות עם שרי האוצר והתחבורה בנוגע לבניית רכבת לאילת, ומביע אופטימיות לגבי בנייתה: "היעד שלי הוא לנסות להשלים את התכנון בעוד שנה עד שנה וחצי, ולהיות מוכנים למכרז לרכבת" | סקר: כמעט כל הישראלים בעד הרכבת

בקרוב רכבת לאילת? ראש העיר מספר על ההתקדמות
אילת צילום: יעקב לדרמן פלאש 90

האם בקרוב תהיה רכבת ישירות לאילת, העיר הדרומית בישראל? ראש העירייה, אלי לנקרי, מספר שיש התקדמות וסיכומים עם משרד האוצר ואופטימי לגבי עתיד.

לנקרי סיפר לעיתון 'ישראל היום' שתכנון הרכבת והתהליך הסטטוטורי, שנעצרו, מתחדשים. בנוסף הוא אומר: "הגענו להסכמות עם שר האוצר ועם שרת התחבורה על השלמת התוכנית ועל התקציב".

"בתוך פחות משבועיים תתקיים התנעה מחודשת של ועדת התכנון וכל הגורמים שאמורים להתניע את התוכנית בחזרה. היעד שלי הוא לנסות להשלים את התכנון בעוד שנה עד שנה וחצי, ולהיות מוכנים למכרז לרכבת", ציין.

לגבי ההשפעה על עלויות הנסיעה לאילת אמר לנקרי: "הרכבת זה כלי התחבורה הבטוח ביותר. במקום להגיע לאילת בארבע-חמש שעות בכביש, מדובר על שעתיים ועשר דקות. גם המחיר אמור להיות שווה לכל נפש. מחירי הרכבות במדינה הם נמוכים ומסובסדים בחלקם".

סקר חדש שנערך על ידי החברה הכלכלית אילת ועל ידי חברת דיירקט פולס מראה כי 94% מהציבור תומכים בהקמת מסילת רכבת לאילת - 84% מהמשיבים אמרו כי הם "תומכים" במידה רבה מאוד ו 10% ענו "תומכים במידה רבה."

77% מהמשיבים ציינו כי למיזם הקמת מסילת הרכבת לאילת יש משמעות לאומית אסטרטגית, לעומת 23% שהשיבו כי אם אין הצדקה כלכלית, הם מעדיפים שהממשלה תשקיע במיזמי תחבורה אחרים.

ממשרד התחבורה נמסר: "המשרד מקדם כמה יוזמות בתחום. לגבי המשך תכנון הרכבת, הנושא עודנו בבחינה."

ממנהל התכנון נמסר: "עלות הרכבת לאילת הוערכה לפני שנים אחדות בכמה עשרות מיליארדי שקלים. לכן אין מדובר בתכנון המיועד לביצוע מיידי, הוא לא שולב בתוכניות החומש ואין לו תקצוב כלשהו. המענה בטווח הקצר והבינוני לשיפור התחבורה לאילת הוא שדרוג כביש הערבה והפיכתו לדו נתיבי עם מרכיבי בטיחות נאותים, פרויקט שגם לו טרם הוקצו המשאבים הנדרשים".

רכבת אילת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד