ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
התחממות בגזרה הצפונית

אזעקות בגליל ובגולן: כלי טיס חדר לישראל

ככול הנראה כלי טיס שחדר מלבנון לשטח ישראל היבול לאזעקות ביישובי הגליל והגולן. לא התקבל דיווח על נפגעים. אתמול הודיע דובר צה"ל כי הצבא הפיל רחפן של חיזבאללה

אזעקות בגליל ובגולן: כלי טיס חדר לישראל
שיגור טיל צילום: pixabay

לפני זמן קצר (שישי) פילחה אזעקה את השקט באזור הגליל ורמת הגולן. האזעקה נשמעה בקיבוץ שניר, נווה אטי"ב ועין קנייא אשר ברמת הגולן. הערכה היא כי מדובר בכלי טיס זעיר שחדר לשטח ישראל. ממד"א נמסר כי למרות האזעקות, לא התקבלו דיווחים על נפגעים. אתמול הודיע דובר צה"ל כי הצבא הפיל רחפן של חיזבאללה שנכנס לשטח ישראל מלבנון. 

תושבים באזור הגליל העליון דיווחו כי שמעו פיצוץ אחד לפחות ומדווחים על תנועה ערה של מטוסי קרב. לפי שעה לא דווח על נפגעים. בין השאר הופעלו האזעקות ביישובים שדה אליעזר, חצור הגלילית, ראש פינה, מחניים וטובא זנגריה.

מדובר צה"ל נמסר כי מתחקיר ראשוני שבוצע עולה כי מוקדם יותר היום זוהה טיסן בשטח לבנון שטס לכיוון ישראל. הטיסן חצה לשטחנו כשמערכות הגילוי עקבו אחר מסלולו. הופעלו מסוקי ומטוסי קרב, שוגר מיירט כיפת ברזל ללא יירוט מוצלח והופעלו התרעות לעורף. לאחר דקות הטיסן שב ללבנון. שגרה מלאה בעורף.

הפעם הקודמת בה נשמעו התראות בצפון הייתה לפני כחצי שנה, בחודש אוגוסט 2021, אז, בעקבות ירי הרקטות, צה"ל החל להגיב בירי ארטילרי לעבר מטרות בלבנון. באותם השיגורים, הדי פיצוצים נשמעו גם בהר דב. בסך הכל נרשמו מעל לעשרה יירוטים, במה שהוגדר כ"ירי משמעותי".

 

חיזבאללה לבנון אזעקה אזעקת צבע אדום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד