י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"הוא עושה את המוות לכולם"

כך מערער בני גנץ את יציבות הקואליציה: "מתעסק רק בדברים שחשובים לו"

שוב תככים בקואליציה? תלוי את מי שואלים. לפי גורמים ב'כחול לבן' בני גנץ נתן אור ירוק להילחם בתכנית הכלכלית שהציגו בנט וליברמן לפני שבוע בכל מחיר. "הלכו לנו על הראש ולא שיתפו אותנו. רוצים ללמד זה שלא עושים מהלך כלכלי ענק בלי שיח". בלשכתו של גנץ מכחישים

כך מערער בני גנץ את יציבות הקואליציה: "מתעסק רק בדברים שחשובים לו"
בני גנץ צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

יו"ר כחול לבן, שר הביטחון וסגן ראש הממשלה, בני גנץ, הורה בימים האחרונים לחברי מפלגתו להתבטא נגד התוכנית הכלכלית להורדת יוקר המחיה שיזמו שר האוצר אביגדור ליברמן וראש הממשלה נפתלי בנט. הוא הנחה אותם לתקוף בחריפות ולא עוצר אותם גם כשזה מאיים על שרידותה של הממשלה. חבר מפלגתו של גנץ, ח"כ מיכאל ביטון, העומד בראשות ועדת הכלכלה של הכנסת כבר מאיים להצביע נגד התוכנית.

גורמים בכחול לבן אמרו ל'הארץ' כי ביטון שוחח השבוע עם גנץ וקיבל אור ירוק לקו המפלגתי התקיף עד שיושגו היעדים ללא פשרות. "כשעושים מהלך גדול אתה תופר אותו עם ראשי הסיעות", טוען בכיר ב'כחול לבן'. לדבריו: "הלכו לנו על הראש ולא שיתפו אותנו. השיעור שאנחנו רוצים ללמד זה שלא עושים מהלך כלכלי ענק בלי שעושים על זה שיח".

בקואליציה מעריכים כי המתקפה מצד חברי 'כחול לבן' נגד התוכנית הכלכלית תלך ותגבר, בעיקר למחרת יום שני הקרוב שבו אמורה לעלות להצבעה בכנסת הצעת החוק המעגנת את תשלום הפנסיות לאנשי הקבע, חוק שחשוב מאוד עבור בני גנץ אישית.

בכיר בממשלה אומר ל'הארץ' כי "גנץ מתעסק רק בדברים שחשובים לו. הוא עושה את המוות לכולם על חוק הפנסיות שחשוב רק לו, נעלם מהצבעות בכנסת בלי להתקזז וגורם לקואליציה להפסיד הרבה הצבעות".

מלשכת שר הביטחון נמסר בתגובה ל'הארץ': "גנץ אמר וחוזר ואומר שהתוכנית הכלכלית שהביא שר האוצר היא מבורכת, ותומך בהרחבתה בעיקר עבור בעלי העסקים הקטנים, הקשישים והאוכלוסיות החלשות. זוהי גם עמדתה של כלל סיעת כחול לבן. מיותר לציין כי שר הביטחון הצביע בעד מרכיבי התוכנית שהובאו לממשלה. עם כל הכבוד לגורמים עלומים, לא גנץ ולא כחול לבן עומדים במבחן נאמנות - כחלק מרכזי וכמפלגה השנייה בגודלה בקואליציה, כחול לבן תמשיך לומר את דעתה, להשפיע, ובניגוד למפלגות אחרות, גם לעמוד מאחורי החלטות הממשלה ועמדות הקואליציה ולהצביע בהתאם להן".

לעת עתה מדובר כאן בכיפופי ידיים, האיש החזק אביגדור ליברמן שלא זז מילימטר מהיעד שהוא מציב לעצמו, מול בני גנץ שנחשב מאז כניסתו לפוליטיקה כחוליה חלשה, כמי שמחפש תמיד את הדרך לרדת מהעץ באמצעות איזו פשרה או מתווה. אך מעניין יהיה לראות אם מאבקו יישא פרי ויכניע את שר האוצר הכוחני שהיה כאן עד כה.

 

תוכנית כלכלית בני גנץ מיכאל ביטון אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד