כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הסכסוך שקורע את הממשלה

היחסים עלו על שרטון: ליברמן הטיל וטו, לפיד נכנע

היחסים בין שר האוצר ליברמן לשר החוץ לפיד עלו על שרטון. המחלוקת ביניהם בעיקר סביב הסיוע לעצמאיים ומעסיקים. לפיד ביקש לקחת חלק במסיבת העיתונאים ברביעי שעבר, ליברמן הטיל וטו

היחסים עלו על שרטון: ליברמן הטיל וטו, לפיד נכנע
לפיד וליברמן צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד ביקש להשתתף במסיבת העיתונאים, בה הוצגה ביום רביעי שעבר התוכנית הכלכלית החדשה, אך שר האוצר ליברמן הטיל וטו "או ברביבאי או לפיד" - ולפיד ויתר, כך חושף הפרשן יוסי ורטר ב'הארץ'.

"מי שפחות מתלהב מאיווט לאחרונה, הוא יאיר לפיד, בעל הברית המובהק שלו. על פי מקורות בממשלה, הם כבר פחות", כותב ורטר.

הוא מסביר כי "לזכותם ניתן לומר שהמחלוקת שמקררת את יחסיהם היא עניינית: הסיוע המתעכב למגזר העצמאים, ולמעסיקים. ברביעי שעבר, בפריים טיים של המהדורות, נערכה מסיבת עיתונאים שבה הציגו בנט, ליברמן, ושרת הכלכלה אורנה ברביבאי, את התוכנית הכלכלית. לפיד גם ביקש להשתתף. ליברמן הטיל וטו: או אתה — או אורנה. לפיד ויתר", הוא חושף.

מערכת היחסים העכורה בין לפיד לליברמן באה לידי ביטוי בישיבת הממשלה בה נטל חלק מזכ"ל ה-OECD שביקר השבוע בישראל: "בישיבת הממשלה עם קורמן, נרשמה גם עקיצה מכיוון שר האוצר. לפיד אמר כי על ישראל לשאוף ליעד של מיליון הייטקיסטים. ליברמן, שדיבר אחריו, ציין ביובש: "אני לא יומרני כמו שר החוץ". כמה מהנוכחים בישיבה הבחינו בעננה על פני הנעקץ".

לדבריו, "עד לא מכבר, ליברמן נהג בלפיד רק כבוד וחברות. הם היו אחים לנשק ולדרך. אבל נדמה שבתפקידו כשר אוצר, הוא מרגיש חזק מאי־פעם, יותר מאשר במשרדים היוקרתיים הקודמים בהם ישב, חוץ וביטחון. ומי שמכיר את הפאולים של אותו ליברמן, יודע שאגו נפוח מסוכן עבורו, לא פחות מאשר פתיל קצר, או מוארך".

יאיר לפיד אביגדור ליברמן אורנה ברביבאי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד