כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היהודים זועמים

אילון מאסק השווה את ראש הממשלה להיטלר ומחק

המיליארדר אילון מאסק השווה את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו להיטלר | הציוץ שעורר סערה נכתב בעקבות מאבקו הנחוש של רה"מ במתנגדי מדיניות החיסונים במדינה | ארגונים יהודים פרסמו דרישת התנצלות

אילון מאסק השווה את ראש הממשלה להיטלר ומחק
ג'סטין טרודו צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

אילון מאסק, בעלי טסלה, השווה את ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו להיטלר, בגלל החלטתו של ראש ממשלת קנדה להעניש את מי שמממנים את מחאת נהגי המשאיות, והוסיף כי "טרודו היה פחות מוכשר מהנאצי", מה שהוביל לביקורת מצד קבוצות יהודיות.

ביום חמישי, מאסק השיב לציוץ שדיווח כי הרשויות בקנדה הורו למוסדות פיננסיים לא לעשות עסקים עם סוכנויות המזרימות כספים לנהגי המשאיות, המוחים על מדיניות החיסונים של קנדה שגרמו לערים ולנתיבי תחבורה להיות פקוקים.

תגובתו של מאסק הייתה מם של תמונה של היטלר עם הטקסט: "תפסיק להשוות אותי לג'סטין טרודו, היה לי תקציב".

"אילון מאסק הפעיל שיקול דעת גרוע ביותר כשהשווה להיטלר ברשתות החברתיות", אמר הוועד היהודי האמריקאי בציוץ מאוחר יותר באותו היום. "השוואה של ג'סטין טרודו לרודן, שרצח מיליונים, אינה דרך הולמת לבקר מדיניות. הוא חייב להתנצל מיד".

בהצהרה שנשלחה בדוא"ל לסוכנות הידיעות היהודית JTA, אמר ג'ונתן גרינבלט, מנכ"ל הליגה נגד השמצה, "כפי שאמרנו פעמים רבות בעבר, השוואות שווא של מנהיגי ציבור להיטלר הן פוגעניות ופוגעניות ורק משמשות לטריוויאליזציה של ההיסטוריה של מלחמת העולם השנייה והשואה. לציוץ של אילון מאסק המשווה את ראש הממשלה טרודו להיטלר אין מקום בשיח האזרחי. אנו מפצירים בו להוריד אותו מיד ולהתנצל". מאסק מחק מאוחר יותר את הציוץ.

מספר דמויות שמרניות פוליטיות השוו בחודשים האחרונים לעתים קרובות את צעדי בלימת הקורונה הממשלתיים לעידן השואה, וגררו גינויים מקבוצות יהודיות. טרודו עצמו ספג ביקורת מארגון 'בני ברית קנדה' היהודי, על תגובתו לחבר פרלמנט יהודי במפלגת האופוזיציה השמרנית. מליסה לנצמן תקפה אותו בישיבת הפרלמנט כי כינה את מפגיני המשאיות "גזענים".

אלון מאסק אילון מאסק קנדה ג'סטין טרודו אדולף היטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד