י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פוטין יפקח בעצמו

רוסיה תבצע תרגילים רחבי היקף כולל ירי טילים בליסטיים וטילי שיוט

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין יפקח על שיגור טילים בליסטיים בתרגיל גרעיני שייערך בשבת, לאחר שמוסקבה טוענת כי 9,000 אזרחים פרו רוסים מתו ב"רצח עם" באוקראינה ותוכנית הפלישה של רוסיה נחשפה על ידי המודיעין הבריטי | נמשכים המאמצים למנוע את מלחמה עקובה מדם

רוסיה תבצע תרגילים רחבי היקף כולל ירי טילים בליסטיים וטילי שיוט
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

רוסיה תבצע מחר (שבת) תרגילים באמצעות טילים רחבי היקף, כולל סביב חצי האי קרים והים השחור, אשר יכללו שיגור טילים בליסטיים וטילי שיוט ויערבו את הכוחות הגרעיניים שלה, כך הודיע ​​הקרמלין.

התרגיל, שיפקח על ידי הנשיא ולדימיר פוטין עצמו, יכלול את כוחות התעופה והחלל של רוסיה, פיקוד הטילים האסטרטגי שלה, ציי הים הצפוני והשחור והמחוז הצבאי הדרומי - המכסה את חצי האי קרים וחלק מהגבול הקרוב לאזורים שבשליטת הפרו רוסים באוקראינה.

התרגיל נועד לבחון את 'מוכנות' המפקדים והחיילים וכן את 'אמינות הנשק של כוחות אסטרטגיים גרעיניים ולא גרעיניים' ויכלול שיגור של 'טילים בליסטיים וטילי שיוט', כך אמר היום משרד ההגנה של מוסקבה.

גורמים רשמיים טוענים שהתרגיל מתוכנן מראש, אבל העיתוי יעורר חשש שהוא נועד לספק כיסוי לפלישה לאוקראינה. מומחים צופים שהשלב הראשון של תקיפה רוסית יהיה התקפות טילים בליסטיים על אזורי גבול, בסיסים צבאיים, תשתיות וערים גדולות.

התרגיל מגיע בזמן ששרי ההגנה של אירופה נפגשים במינכן לוועידת ביטחון שתתחיל היום ותימשך בסוף השבוע במטרה למנוע מלחמה באוקראינה. רוסיה לא תשלח משלחת לפסגה, זאת הפעם הראשונה מזה שנים שהיא לא השתתפה.

ההקבלה ההיסטורית להסכם מינכן מ-1938 היה ניסיון לפייס את גרמניה של היטלר שלא הצליחה למנוע את מלחמת העולם השנייה. השוואה מצמררת.

בינתיים רוסיה ממשיכה להעלות טענות על 'רצח עם' באזור דונבאס באוקראינה, המערב מזהיר שהדיווח שלא אומת ישמש כתירוץ לתקיפה. אמש, באו"ם, הציגה רוסיה מסמכים שלפיהם 9,000 אזרחים כולל 126 ילדים נהרגו על ידי כוחות אוקראינים. הטענות לא אומתו.

בינתיים משרד ההגנה של בריטניה תיאר כיצד הוא מאמין שתתרחש פלישה רוסית, וציין כי למעלה ממחצית מכוחותיה של מוסקבה ליד אוקראינה הועברו לטווח של 50 קילומטרים מהגבול. אוקראינה הזהירה היום שמספר החיילים הכולל עומד כעת על 149,000, בעוד שארה"ב אמרה שזה יכול להגיע ל-190,000.

מזכיר המדינה אנטוני בלינקן אמר בפגישה של מועצת הביטחון של האו"ם כיצד ארה"ב מאמינה שתתפתח פלישה רוסית לאוקראינה.

1) באמתלה רוסיה תאשים את אוקראינה בפיגוע מפוברק בתוך רוסיה, קבר אחים מזויף, תקיפת מל"ט נגד אזרחים או התקפת נשק כימי מזויף - או אפילו אמיתי.

2) פגישות חירום במוסקבה - בלינקן אמר כי הדרגים הגבוהים ביותר בממשל עשויים לכנס "באופן תיאטרוני" ישיבות חירום כדי לטפל במשבר כביכול, לפני שיוציאו כרוז לפיו עליהם להגן על הרוסים באוקראינה.

3) תקיפה - השלב הבא יגיע עם ירי טילים ופצצות רוסיים על אוקראינה, תקשורת מנותקת והתקפות סייבר שנועדו לסגור 'מוסדות מפתח אוקראינים'.

4) פלישה קרקעית - טנקים וחיילים רוסים יתקדמו על יעדי מפתח שכבר זוהו ומופו בתוכניות מפורטות. בלינקן אמר שזה יכלול את בירת אוקראינה קייב.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי בלינקן הציע עוד מהלך מצמרר. "התקפות קונבנציונליות הן לא כל מה שרוסיה מתכננת להטיל על תושבי אוקראינה", אמר. "יש לנו מידע שמצביע על כך שרוסיה תכוון לקבוצות ספציפיות של אוקראינים".

ארה"ב התמודדה עם שאלות חוזרות ונשנות לגבי המודיעין שלה. השאלה שנשאל בלינקן לגבי הטענות הכוזבות על נשק ההשמדה המונית של עיראק לפני כמעט 20 שנה. טענה שהוכחה כלא נכוחה, אך היוותה תירוץ של ארה"ב לפלוש לעיראק.

"תן לי להיות ברור, אני כאן היום לא כדי להתחיל מלחמה אלא כדי למנוע אותה", אמר בלינקן.

תרגיל צבאי שיגור טילים ולדימיר פוטין נשיא רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד