א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
המתיחות במזרח אירופה

בכירה אוקראינית מותחת ביקורת על ישראל

בכירה בממשלת אוקראינה מבקרת את חוסר התמיכה של ישראל במדינתה בשעת משבר מול רוסיה. "הצענו גם לשר לפיד להגיע לקייב, ונוסף לכך, ביקור של ראש הממשלה, מר בנט - שאולי גם הוא יבקר באוקראינה"

בכירה אוקראינית מותחת ביקורת על ישראל
דגל אוקראינה צילום: Pixabay

סגנית שר החוץ של אוקראינה, אמינה ג'פארובה, מותחת ביקורת קשה על המדיניות האמביוולנטיות בה נוקטת ישראל בכל הנוגע לסכסוך שמאיים להצית את מלחמה במזרח אירופה.

בראיון לאפרת לכטר, שליחת 'חדשות 12' לאוקראינה, אומרת סגנית השרה: "אנחנו מבינים את הרגישויות עם אירן, עם סוריה, שאתם צריכים לאזן אל מול רוסיה מבחינת האינטרסים שלכם, אבל אנחנו חושבים גם שחסרה תמיכה, חסרה תמיכה מדינית, ואנחנו עומדים על כך שזה הזמן להפגין נוכחות. הצענו גם לשר לפיד להגיע לקייב, ונוסף לכך, ביקור של ראש הממשלה, מר בנט - שאולי גם הוא יבקר באוקראינה".

לשאלה כיצד תגיב אוקראינה לפלישה רוסית, השיבה: "אני חושבת שכפי שהנשיא שלנו ציין היום, אם יתקפו אותנו - אנחנו נשיב מלחמה".

"אנחנו ערוכים בהתאם, המוכנות של הצבא טובה יותר. אני סבורה שארצי חייבת להבין - ולהרגיש - שאנחנו אחראים לעתידנו, שהאחריות להגן על עצמנו מוטלת עלינו. ואם יהיו גורמים שיסייעו לנו בזה, אנחנו נעריך את הסיוע הזה".

רוסיה אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד