ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
"עד כאן"

חידת 'ימינה': השת"פ עם החרדים והברקס המתוכנן ליוזמות ליברמן | ארי קלמן

שיתוף הפעולה של גפני עם 'ימינה' שמדהים את חבריו ב'דגל' | עשרת לובשי הפראקים שצעדו אל תוך הלשכה המשפיעה בכנסת | על מה אמרה איילת שקד "לא יקרה" | כך מנסה ליברמן לחזק את הבייס על חשבון יהדותה של המדינה | טורו השבועי של הכתב הפוליטי ארי קלמן

חידת 'ימינה': השת"פ עם החרדים והברקס המתוכנן ליוזמות ליברמן | ארי קלמן
נפתלי בנט והחרדים צילום: מארק ישראל סאלם, לע"מ

באחד הימים בשבוע שעבר, כמניין לובשי פראקים עשו את דרכם אל קומת הממשלה במשכן הכנסת ונצפו נכנסים יחד עם ח"כ יעקב אשר, אל חדרה של יושבת ראש הקואליציה עידית סילמן. מדובר במחזה נדיר, שכן ההתקפות של החרדים כנגד מדיניות הממשלה מגיעות לשיאים שלא הכרנו וזאת בעקבות יוזמות אותן הם מקדמים.

מה שהעסיק את מנהלי הסמינרים זו הצעת חוק שמקדמת חברת הכנסת מיכל שיר מ'תקווה חדשה' שעוסקת בלימודים של חלק מהמקצועות בסמינרים בנושאי רפואת הנפש. אל הצעת החוק הזו הוצמדה בהסכמה הצעת חוק של ח"כ יעקב אשר שתסדיר את חלק מהמקצועות מול דרישות של המל"ג.

בסיעות החרדיות מנסים להשפיע, ומנהלי הסמינרים נפגשו עם סילמן באישור ח"כ משה גפני, שאף היה אמור להשתתף בפגישה. סילמן התחייבה לסייע מתוקף תפקידה הנוסף כיו"ר ועדת הבריאות של הכנסת, לקראת ההסדרה, מה שמגלה את עומק שיתוף הפעולה שהיה נשמע הזוי עד לפני תקופה.

ח"כ גפני במליאת הכנסת. צילום: דוברות הכנסת.

שיתוף הפעולה בין גפני לאנשי 'ימינה' הוא רק חלק משת"פ רחב שמתווסף לחוק איחוד מספרי חירום שהוא מקדם בשת"פ אדוק עם עידית סילמן, השבוע רקם שת"פ עם ניר אורבך נגד בצלאל סמוטריץ', מהלך שהדהים גם את חבריו ב'דגל בתורה' שניסו להבין מה הדליק את גפני שיצא למלחמה כנגד סמוטריץ׳ על תפקיד 'סגן יו"ר הכנסת'.

ב'ימינה' עדיין משוכנעים שהם כאן לטובת החרדים והציבור הדתי. השבוע היה זה עימות שהצית השר לשירותי דת, מתן כהנא, שבתמורה להסרת 'סעיף הנכד' שמאפשר לנכדים שאינם יהודים להיכנס ארצה מתוקף 'חוק השבות', הוא מוכן אפילו לאפשר כעין נישואים אזרחיים שקורים ממילא לדאבון לב, ועורר זעם מצד השותפות בקואליציה שזעקתם נשמעה עד לבחריין, שם ביקר השבוע ראש הממשלה נפתלי בנט.

העימות על סעיף הנכד הוא לא רק עימות דתי. לאורך השנים בש"ס וביהדות בתורה לא חלמו לתקן אותו ולחסום את הפרצה שמכניסה לישראל אלפי גויים מידי שנה, העימות הוא גם או שמא בעיקר עימות פוליטי, שכן מרבית ה'נכדים' הגויים הם עולי ברית המועצות שמטבע הדברים הם הופכים למצביעי 'ישראל ביתנו' של ליברמן, ואת זה רוצים ב'ימינה' לעצור.

מתן כהנא/אביגדור ליברמן • צילום: גרשון אלינסון/יונתן זינדל פלאש 90.

מנתונים של המרכז למדיניות ההגירה עולה כי בשנה האחרונה עלו כ-25,000 איש לישראל, מתוכם כ-5,000 גויים על פי ההלכה, מתחשיב קצר עולה כי אם בכל שנה עולים כעשרים אלף עולים ומתוכם כחמשת אלפים גויים, שהם מצביעים פוטנציאלים של המפלגה הרוסית, מתווסף לאיווט ליברמן כל כשבע שנים מנדט - כ-35,000 אלף מצביעים.

ב'ימינה' מתלבטים איך לפעול מול אביגדור ליברמן בהתנהלותו כנגד החרדים, גם בכירי המפלגה מודים שישנם מספר הצעות ויוזמות שגובלות ברדיפה, (מילה מכובסת למה שאומרים החרדים 'אנטישמיות') והם שוקלים איך ומתי לומר לאיווט "עד כאן", ולמנוע את הפעולות נגד החרדים.

בכיר מאוד במפלגה אומר ל'בחדרי חרדים' כי כרגע שלוש יוזמות של אביגדור ליברמן עלולות להיתקל בברקס מצדם, היוזמה שהוצגה השבוע למנוע הנחות בארנונה למי ששני בני הזוג אינם עובדים, הפגיעה בהנחה בתחבורה הציבורית שפוגעת לא רק בחרדים אלא גם בחלשים, וכן גזירת המעונות שנדחתה אך לא ירדה מהפרק.

על גזירת הארנונה כבר מיהרה שרת הפנים מ'ימינה' איילת שקד, להבהיר בקול ברור כי זה "לא יקרה", על גזירת ביטול סבסוד התחבורה הציבורית כבר פנו ב'ימינה' לשרת התחבורה מרב מיכאלי וביקשו הבהרות, וגם על גזירת המעונות מאמינים ב'ימינה' שיצליחו לשכנע את ליברמן לרדת מהעץ או לכל הפחות לעלות את גיל ביטול הסבסוד ל-26, מה שיאפשר לכל הפחות לזוגות צעירים לחיות בנחת.

אביגדור ליברמן מפלגת ימינה מתן כהנא טור שבועי ארי קלמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד