י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
פרופיל לדמותו

על פי הצוואה: הממשיך החדש מצאנז טשאקווא מונה לממלא מקום

ובא השמש וזרח השמש: עם הסתלקותו של האדמו"ר הישיש מצאנז טשאקווא זצ"ל, מונה חתנו הגדול למ"מ באדמו"רות. 'בחדרי חרדים' עם פרופיל לדמותו של הרבי החדש שאינו 'הלברשטאם' • הגאון הצדיק רבי שלמה גשטטנר, מו"ץ 'העדה החרדית' שימלא את מקומו של חמיו הגדול

על פי הצוואה: הממשיך החדש מצאנז טשאקווא מונה לממלא מקום
הרבי החדש בקריאת קויטל ראשון בלוויה צילום: שמואל דריי

במסע הלוויתו של האדמו"ר מצאנז טשאקאווא זצ"ל ביום שישי האחרון, ברחבת 'כיכר זופניק' בנייני 'העדה החרדית' המיתולוגים בירושלים, מונה חתנו של הרבי לשמש כממלא מקומו. 

אחיינו של הרבי - הרה"צ רבי סיני הלברשטאם, אב"ד 'דברי חיים' שיכון ג' בבני ברק, מינה את חתנו הגדול של הרבי זצ"ל - הגאון הצדיק רבי שלמה גשטטנר רב שכונת גבעת משה בירושלים ומו"ץ 'העדה החרדית' לממלא מקומו ולכהן באדמו"רות צאנז טשאקאווא בבית המדרש ברחוב יונה בירושלים. הרה"צ רבי סיני ציין כי המינוי על פי הצוואה של הרבי בכתב, ובעל פה והקהל איחלו 'מזל טוב' כנהוג ומסע הלוויה המשיך בהספדים. 

הרבי זצ"ל שלא זכה לבנים והשאיר אחריו רק בנות, ישב בחייו שבעה כמעט עשר פעמים על אחיו ואחיותיו וכן על בתו ששיכל בחיי חיותו, בצוואתו ועל פי בקשתו האישית ביקש כי חתנו שעמד לימינו כל השנים, הוא יכהן תחתיו באדמו"רות ובהנהגת הקהילה. 

עם חמיו הרבי זצ"ל, אצל גאב"ד העדה החרדית הגרי"ט וייס.

עם מינויו מגיש 'בחדרי חרדים' פרופיל לדמותו של הממשיך החדש לבית צאנז טשאקווא שנודע כפוסק דגול, בפני עצמו ורבים משחרים לפתחו אך אינו נושא את שם המשפחה המסורתי - 'הלברשטאם'. 

הגאון רבי שלמה שליט"א, נולד בט"ז אייר תשי"ד, כבנו השני של עמוד ההוראה הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל, בעל ה'להורות נתן', גאב"ד קרית אגודת ישראל וראש ישיבת פנים מאירות., ולאמו הרבנית עטל תבלחט"א, בתו של הגה"צ רבי מאיר חיים אונגר זצ"ל, גאב"ד לקענבאך.

הרבי החדש מצאנז טשאקווא. צילום: יהודה פרקוביץ.

בבחרותו למד בישיבת בעלזא בבני ברק ולאחר מכן בישיבת 'כוכב מיעקב' טשעבין בירושלים, שם נודע בהתמדתו וגאונותו הרבה בתור בחור, חבריו לחדרו בפנימייה היו האדמו"רים מגארליץ וקוזמיר.

בהגיעו לפרקו נישא לרעייתו הרבנית שלומצא איידל דינה ע"ה, בתו הבכורה של האדמו"ר מטשאקאווא זצ"ל, לאחר נישואיו יצק מים על ידי אביו ונסמך להוראה על ידי גאב"ד העדה החרדית הגרי"י וייס זצ"ל, בעל ה'מנחת יצחק' וע"י הגאון רבי מאיר ברנסדרופר, בעל 'הקנה בושם' זצ"ל, כאשר לאחר מכן נתמנה לכהן כמורה הוראה בבד"ץ 'העדה החרדית', שם הוא יושב ומשמש כארבעים שנה.

עם אחיו הגר"ע גשטטנר וגיסיו, הגר"ח וייס והגר"י וידר, חתני אביו. צילום: יהודה פרקוביץ.

לפני למעלה משלושים שנה עבר להתגורר בשכונת גבעת משה בירושלים, שם הוכתר לרב השכונה, ואף הוכתר לכהן כרב ביהמ"ד של חסידי לוצק בשכונה. במשך השנים זכה לקרבה יתרה אצל גדולי הדור ובראשם מרן הגר"ש וואזנר זצ"ל, בעל ה'שבט הלוי', וכבר בצעירותו זכה לקרבה אצל מרן בעל הקהילות יעקב הסטייפלער' זצ"ל. כמו כן היה יד ימינו של חמיו האדמו"ר זצ"ל, ושליחו לכל מפעליו, כמו כן היה שולח אליו את התשובות בהלכה שייתן חוות דעת. 

ר' שלמה ידוע כתלמיד חכם גדול שסיים ארבע פעמים את הש"ס, בעל פה מפיק מרגליות. שירש מאביו את כושר הנאום בפני קהל ומצליח לרתק את שומעיו לדבריו המתובלים בדרך כלל בדברי דרוש ואגדה. חיבר את הספר 'משפט שלמה' על חושן משפט. 

סדר יומו עמוס לעייפה ומתחיל כבר בשעות הלילה כשקם בשעה 3:30 לומר את כל ספר התהילים, ולאחר מכן ממשיך בסדר לימודו לפני התפילה כשכל היום סובב בלימוד עם חברותות, כמו כן לומד עם חברותא מקנדה דרך הטלפון. 

לפני שנתיים וחצי בכ"ו תמוז תשע"ט, שיכל את רעייתו הרבנית מרת שלומצא אידל דינה גשטטנר ע"ה. רעייתו שנפטרה בגיל 65 לאחר מחלה קשה הקימה את מכון "נאות דשא" להכשרת מדריכות לכלות לפני חתונתם, והדריכה כלות רבות בשיעורים במשך כל חייה. 

נושא את מיטת רעייתו הרבנית ע"ה.

במשך השנים זכה להשתדך עם האדמו"רים מקרלין סטולין, ויז'ניץ, סערט וי'זניץ, תולדות אברהם יצחק, גאב"ד וינה, קרעטשניף, אלכסנדר, דז'יקוב ויזניץ, ועוד.

בשבת האחרונה התפלל האדמו"ר החדש את תפילות השבת בבית המדרש 'דברי חיים' צאנז טשאקאווא ברחוב יונה בירושלים, לשם הגיעו לכבודו קהל גדול שהשתתף בתפילות וסעודה שלישית עם הרבי החדש.

באפיית מצות בערב פסח אחר חצות עם חמיו הרבי מצאנז טשאקווא זצ"ל

טשאקווא הרב שלמה גשטטנר פרופיל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד