י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
כותרת אנטישמית בעיתון

"הקהילה היהודית עושה מיליונים מאזרחות פורטוגלית"

עיתון פורטוגלי מאשים את ראשי הקהילה היהודית כי הם גורפים הון במסגרת תעשיית הדרכונים הפורטוגלים שנפוצה בשנים האחרונות. לדברי הכותב על כל אישור שכזה הם גורפים 250 יורו וכתוצאה מכך חברי הקהילה מחזיקים עסקים שמפרנסים אותם מתעשייה זו

"הקהילה היהודית עושה מיליונים מאזרחות פורטוגלית"
גבר קורא עיתון. אילוסטרציה צילום: unsplash

הקהילה היהודית בפורטוגל סוערת בעקבות כותרת שהתפרסמה בעיתון מרכזי במדינה האירופית. בתחקיר שהתפרסם בעיתון "פובליקו" הפורטוגלי נטען, כי "הקהילה היהודית עושה מיליונים מאזרחות פורטוגלית" וכי הקהילה היהודית גורפת הון על חוק שלא נועד לכך.

כפי שפורסם, לפני מספר שנים עבר חוק במסגרתו נקבע כי כל אזרח יהודי שהינו צאצא לאחד ממגורשי ספרד, זכאי לקבל דרכון מקומי. הקהילה המקומית קיבלה את הזכות לבחון את הבקשות לאזרחות. העיתון מאשים את ראשי הקהילה כי הם גורפים על כל אישור שכזה 250 יורו וחברי הקהילה מחזיקים עסקים המתפרנסים מתעשייה זו.

עוד נטען כי ב-2019 השיגה הקהילה באמצעות הכסף, תקציבים למוזיאון חדש ומלון. "החוק התחיל כמחווה של רצון טוב - והפך למפעל לייצור רווחים אישיים", נטען בתחקיר. לטענת הכותבים, הקהילה היהודית לפני עשור הייתה ענייה ודלה באמצעים ורק בזכות החוק התעשרה. התחקיר עורר זעם רב בקהילה היהודית המקומית, ונטען כי הוא אנטישמי ונכתב על מנת לפגוע ביהודים.

התחקיר מגיע על רקע פרסום של משרד המשפטים הפורטוגלי שחשף את מספר היהודים שקיבלו אזרחות פורטוגלית בשנים האחרונות, כחלק מההכרה בהם כצאצאים של מגורשי ספרד ופורטוגל. בשבע השנים האחרונות העניקה המדינה אזרחות ל-56,685 צאצאים של אנוסים. בפני המדינה יש עדיין יותר מ-80 אלף בקשות תלויות ועומדות, כך שבסך הכל התקבלו יותר מ-137 אלף בקשות לקבלת אזרחות פורטוגלית במסגרת חוק הלאום ליהודים ספרדים.

מומחים מעריכים כי כמיליון יהודים נכללים תחת הקריטריונים בחוק הלאום, מספירה של המשפחות המסורתיות של הקהילות הספרדיות של צפון אפריקה והאימפריה העות'מאנית לשעבר. מאז נחקק החוק גדלה הקהילה היהודית הפורטוגזית בכאלף אחוזים.

מאמר אנטישמי פורטוגל דרכונים אזרחות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד