י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הסתמכו על אפליקצייה

תלמוד תורה נקנס בגין טיול שטח שהסתיים בחילוץ

13 בני נוער מתלמוד תורה בגייטסהד שבאנגליה, יצאו לטיול מסוכן במעלה הר מושלג בליווי המורה ועוזרו | שניים מהתלמידים נפגעו בטיול שהסתיים בחילוץ על ידי צוותי הצלה מקומיים | בית המשפט השית קנס על ההנהלה 

טיול מאורגן, אילוסטרציה
טיול מאורגן, אילוסטרציה צילום: פלאש 90

תלמוד תורה בגייטסהד שבאנגליה נקנס בסך 30,000 ליש"ט (כ-130,000 שקל) בגין הוצאת קבוצת תלמידים בני נוער לטיול בהרים, טיול שהסתיים בחילוץ.

צוות מהת"ת, הוביל 13 נערים במעלה הר מושלג עם קרח במרץ 2020, צוות חילוץ הרים מצא בסופו של דבר את הקבוצה בחושך והוביל אותם למקום מבטחים לאחר שילד אחד החליק על הקרח וילד אחר היה במצב רפואי לא טוב.

על פי הדיווח ב-BBC בבית משפט השלום בניוקאסל נאמר, כי כמה נערים היו בנעלי בית ספר ובבגדים לא מתאימים לטיול. אחד הנערים החליק כמה מטרים על הקרח ונגרמו לו חתכים קלים.

החברים בקבוצה היו בני 14 ו-15 בטיול מאורגן בהנחיית מורה ועוזר מורה. לפני שיצאו לדרך, הם בחנו את תנאי מזג האוויר, אך על פי הדיווח הם החליטו להמשיך בתוכנית על אף הבעייתיות, כך על פי בית המשפט. "למבוגרים לא היו כישורים פורמליים בטיפוס הרים או ניסיון בתנאי חורף והם הסתמכו על אפליקציית סמארטפון להדרכה" נאמר.

במהלך העלייה, לפחות שניים מהתלמידים הזהירו את צוות המורים לחזור אחורה, אך הם המשיכו והגיעו לפסגה בגובה 3,117 רגל (950 מ'). כשהם החלו לרדת הם איבדו את דרכם. אחד הנערים החליק כמה מטרים על הקרח ונגרמו לו חתכים קלים. נער אחר "נכנס לפאניקה", ובסופו של דבר נרגע על ידי המורה.

הקבוצה נמצאה בסופו של דבר לאחר רדת החשיכה על ידי צוותי הצלה מקומיים שהחזירו אותם לשביל המוסדר.

מוסד הלימודים הודה בהפרות בריאות ובטיחות ונקנס, בעקבות חקירה של מנהל הבריאות והבטיחות (HSE). הם גם חויבו בהוצאות בסך 4,547 ליש"ט.

בהנהלת התלמוד תורה לקחו אחריות על האירוע המיותר והפיקו לקחים, דובר בית הספר אמר ל-BBC שהוא מקבל במלואו את פסק הדין של בית המשפט. "הבריאות והבטיחות של התלמידים והצוות שלנו היא תמיד בעלת חשיבות עליונה", נכתב בהצהרה. "ערכנו חקירה יסודית של מה שקרה לפני שנתיים ועשינו מספר שיפורים במדיניות ובפרקטיקה שלנו בתחום הבריאות והבטיחות, זה כולל סקירה יסודית של המדיניות והנהלים שלנו להערכת סיכונים".

גייטסהד תלמוד תורה חילוץ מטיילים מבצע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד