כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024

מזכ"ל האו"ם גינה בחריפות את צה"ל מתעדכן

באן קי מון גינה את הפצצת בית הספר: "מעשה נפשע, שערוריה מוסרית"; קרא להעמיד לדין את האחראים • סיקור מתעדכן

מזכ"ל האו"ם ונתניהו, צילום: פלאש90
מזכ"ל האו"ם ונתניהו, צילום: פלאש90

18:56 מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, התייחס להפצצת חיל האוויר על בית הספר של אונר"א ברפיח הבוקר שם ע"פ הדיווחים נהרגו 10 בני אדם, וכינה אותה "מעשה נפשע" ו-"שערורייה מוסרית".

באן קרא להעמיד לדין את האחראים "להפרה הבוטה של החוק ההומניטרי הבינלאומי" וציין כי צה"ל קיבל פעם אחר פעם מידע על מיקום מוסדות האו"ם ברצועת עזה.

18:49 שתי רקטות נפלו במועצה האזורית באר טוביה, אחת בשדה תירס הסמוך ליישוב והשנייה בשטח פתוח. נגרם נזק למשאית שחלפה בכביש סמוך. אין נפגעים.

2 מחבלים הרוגים בתקיפה מהאוויר באיזור מחנה הפליטים נוסיראת. 2 פלסטינים נוספים נהרגו באיזור חאן יונס. פלסטינית הרוגה מתקיפות צה"ל ברפיח, ותקיפה של חולית מחבלים בצפון הרצועה - יש נפגעים.

17:06 בשעה 5 הפעלה מערכת צבע אדום בגזרת גוש דן והמרכז, באיזור גדרה והשפלה. במטח זה בוצע ירוט מעל איזור גוש דן, והשאר התפוצצו בשטחים פתוחים. גם במקרה זה נרשמו מספר נפילות של רסיסים, אך לא דווח על נפגעים.

מוקדם יותר נורה מטח של 6 רקטות למועצה האזורית שדות נגב. בנוסף נפילה נוספת במועצה. סה״כ 7 נפילות. כולן בשטחים פתוחים. אין נפגעים ואין נזק.

16:48 ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח היום עם שמחה ולאה גולדין, הוריו של סגן הדר גולדין שנפל שלשום בקרב ברצועת עזה.

רה"מ נתניהו אמר להוריו של הדר: "הדר היה דמות כבירה, גיבור גדול. אני יודע שאתם עוברים ייסורי תופת, הרגשה שלקחו חלק ממך ואינך שלם עוד. זהו כאב שלא נותן מרגוע לרגע. אני מקווה שתמצאו נחמה בכך שבנפילתו קיים את עם ישראל במאבק על עצמאותנו."

15:38 בשעות הצהריים המוקדמות כוח מחטיבת גבעתי בשיתוף עם כוחות מחטיבת שריון שעסקו בחשיפת פירי מנהרות ברצועת עזה זיהו מספר מחבלים אשר יצאו מפיר. הכוחות ביצעו ירי פגזים לעבר החוליה שברחה לבית סמוך. הכוח ביצע ירי נוסף לעבר הבית, אשר ממנו נהרגו שלושה מחבלים. זמן קצר לאחר מכן, פוצצו הכוחות את תוואי המנהרה.

משעות הבוקר תקפו כלי-טיס של חיל האוויר כשמונה מחבלים, זוהתה פגיעה. חצות תקפו כוחות צה"ל מעל 40 מטרות טרור ברחבי רצועת עזה.

15:15 האירוע בזיקים הסתיים, חזרה לשגרה.

14:30 בכיר חמאס עיזת א-רישק המשתתף בשיחות בקהיר: לא נסכים להפוגה בטרם תיסוג ישראל במלואם מהרצועה. אלמיאדין הלבנוני: חמאס החליט להמשיך בלחימה עד להסרת המצור.

13:47 חשש לאירוע בטחוני בזיקים, התושבים הונחו להישאר בבתים.

13:10 לפני זמן קצר, כוח מחטיבת גבעתי בשיתוף עם כוח שריון זיהה ירי לעברו מתוך בית ברצועת עזה. הכוח השיב באש. המחבל זוהה כשהוא נמלט מהבית ונאסף ע"י רכב. כלי-טיס של חיל האוויר תקף את הרכב, זוהתה פגיעה.

למרות יציאת הכוחות מעזה, גורמים צבאיים חוזרים ומדגישים: מבצע צוק איתן רחוק מסיומו. גורם צבאי בכיר אמר היום (ראשון), כי "למרות יציאת הכוחות, צה"ל ממשיך לפעול בעזה ואנו ערוכים גם כדי לתקוף -אין אוירת סיום או נסיגה".

צה"ל ממשיך לתקוף בעזה, ולפי דברי דובר אונר"א נהרגו הבוקר למעלה מ-60 הרוגים. חייל צה"ל נפצע מירי צלךף בצפון הרצועה.

מי שחושף טפח בתוכנית הקבינט הבטחוני מדיני, הינו יו"ר הבית היהודי, שר הכלכלה נפתלי בנט, שפרסם היום סטטוס בדף הפייסבוק שלו, ובו פניה ישירה לחיילי צה"ל המוצבים ברצועת עזה וסביבתה, כשהוא מדגיש: "זה לא נגמר".

"חיילים, בכל מקום שאתם: זה לא נגמר", כתב בנט, "אלה הרגעים שבהם קיימת הסכנה לשאננות, לנפילת מתח, לירידה בדריכות. תשמרו אחד על השני. תהיו דרוכים. אל תנוחו לרגע, זה לא נגמר. זה הזמן לאחדות ולגיבוי כשחיילינו נמצאים עוד מעבר לקווי האוייב ומסכנים את חייהם בשבילנו.

"הוכחתם גבורה, נחישות, חתירה למגע ורעות. אתם דור לוחמים שמביא כבוד למורשת הגבורה של עם ישראל.אנחנו אוהבים אתכם וגאים בכם".

והוא מסיים: "על הכל נדבר, כשיהיה הזמן לדבר. צריך להרים את הראש ולהמשיך הלאה. זה לא נגמר".
טרור עזה ישראל חמאס צהל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד