כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הזנחה חמורה

"חולים מונשמים נפלו מהמיטות": עדויות הרופאים מבית החולים

רופאים בכירים בביה"ח העמק מתלוננים על הזנחה חמורה: "חוששים לבצע את תפקידנו - עד כדי סיכון חיי אדם". הנהלת בית החולים: "הנושאים מתבררים בהליך משפטי"

"חולים מונשמים נפלו מהמיטות": עדויות הרופאים מבית החולים
בית החולים העמק בעפולה צילום: פלאש 90

שורת תלונות קשות וחמורות במיוחד מצד רופאים בכירים ומנהלי מחלקות מופנית נגד פעילותו של ביה"ח העמק שבעפולה. אלה נשמעות ברקע הניסיון של קופ"ח כללית להדיח את מנהל ביה"ח מתפקידו, בזמן שלטענתו מדובר בהתנהלות שאינה חוקית ואינה ערכית. כך מפרסם רן רזניק ב'ישראל היום'.

התלונות החמורות הנחשפות כאן עולות ממסמכים פנימיים שהוגשו לפני שבוע לבית הדין לעבודה בנצרת על ידי קופת חולים כללית, בתשובה לבקשה שהגיש מנהל ביה"ח העמק שבעפולה, ד"ר זיו רוזנבוים, נגד הניסיון לפטרו מתפקידו. בין התלונות: חולים מונשמים שנופלים מהמיטות, חולים בטיפול נמרץ במצב קשה מתים בגלל היעדר טיפול, והתנהלות לא מקצועית עד כדי אדישות לפגיעה במטופלים.

כפי שנחשף ב"ישראל היום", רוזנבוים העלה טענות חסרות תקדים ולפיהן הניסיון לפטרו נעשה, לדבריו, "כי לא הסכמתי ולא עמדתי במשימה 'לחסל' את ועד הפעולה של הרופאים", שכולל מנהלי מחלקות שפועלים נגד האפליה והקיפוח המתמשכים של העמק, והצפון בכלל".

ד"ר רוזנבוים טוען עוד בבקשתו כי הניסיון לפטרו הוא "בלתי חוקי בעליל, מנוגד לערכים ולחובות של גוף ציבורי ונעשה תוך ש'כללית' פעלה בחוסר תום לב קיצוני".

מנגד, כללית טוענת בבית הדין כי התלונות והאירועים בביה"ח משקפים את חוסר היכולת שלו לנהל את ביה"ח באופן הולם. הדיון בבית הדין נקבע להיום בבוקר. לדברי רופאים בכירים, עוד לפני שתתקבל הכרעת בית הדין, המקרים שכללית בעצמה חושפת בפני בית הדין מצביעים על אחריותה של הנהלת הקופה למצב הקשה של ביה"ח, וממחישים עד כמה כושל התפקוד של ביה"ח, ועד כמה הוא אפילו עלול להיות מסכן חיים לכמיליון ישראלים בצפון.

במסמך שהוגש לבית הדין, הרופאים תיארו מקרים שבהם "חולים מונשמים נפלו מהמיטה", ואחד מהם התלונן ש"החולים מתים כי אין לנו יכולת לטפל בהם", ורוזנבוים השיב כי "הם מתים בכל מקום, עדיף שימותו מהר". עוד התלוננו הרופאים כי היו מקרים ש"נגמרו הציוד והתרופות", וכי הם "התריעו על כשלים כמה פעמים בפני כל אחד מחברי ההנהלה, ואף אחד לא עשה עם זה כלום".

ישראל היום" ביקש תגובות מפורטות ממנהלי כללית ומהנהלת ביה"ח העמק, וביקש לדעת איך נבדקו התלונות הקשות של הרופאים ועל הרופאים בביה"ח, ואם דווחו המקרים הקשים למשרד הבריאות ולמשטרה. ואולם, מהנהלת כללית נמסר רק כי "כתב התגובה מפורט ומדבר בעד עצמו", ומהנהלת העמק נמסר רק כי "הנושאים האלו מתבררים במסגרת ההליך המשפטי".

בית חולים העמק הזנחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד