י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"חילך לאורייתא"

לראשונה בישראל: אישה חרדית תעמוד בראש מועצה דתית

השר מתן כהנא קצב את כהונתם של כ-90 יושבי ראש ממונים במועצות הדתיות ופתח מכרז להגשת מועמדות לתפקיד | בשבוע האחרון החלו המינויים, ביניהם מונתה רבקה עזריאל, אישה חרדית לכהן כיו"ר ממונה במועצה הדתית בבנימינה

לראשונה בישראל: אישה חרדית תעמוד בראש מועצה דתית
מועצה דתית ירושלים צילום: יונתן זינדל/פלאש90

בחודש נובמבר האחרון פרסם השר לשירותי דת, מתן כהנא, את מתווה הממונים לרפורמה מקיפה במועצות הדתיות. במסגרת הרפורמה קצב השר כהנא את כהונתם של כ-90 יושבי ראש ממונים במועצות הדתיות ובמשרד לשירותי דת נפתח מכרז להגשת מועמדות לתפקיד ממונה מועצה דתית ע"פ קריטריונים מקצועיים.

בימים האחרונים החל השר כהנא למנות יו"ר ממונים במועצות הדתיות. ביום שלישי האחרון מונתה רבקה עזריאל, אישה חרדית לכהן כיו"ר ממונה במועצה הדתית בבנימינה.

רבקה עזריאל, היא האישה הראשונה שמונתה אי פעם על ידי השר לשירותי דת, היא גם האישה החרדית הראשונה שעומדת בראשות מועצה דתית אי פעם.

לגברת עזריאל יש ניסיון רב שנים בעשיה הציבורית חינוכית, במהלכן ניהלה צוותים בפריסה רחבה בחינוך הדתי בארץ. בשנה האחרונה כיהנה כמורשת חתימה במועצה הדתית ברעננה. עזריאל היא בעלת תואר שני במנהל עסקים תושבת העיר ירושלים ואם לחמישה ילדים.

אל רבקה עזריאל צפויות להצטרף עוד נשים לתפקיד ראש מועצה דתית, זאת מכיוון שכרבע מכ-200 המועמדים שנגשו כה למכרז הינן נשים.

בנוסף לראשות מועצה דתית, במשרד לשירותי דת מציינים בסיפוק שבהרכבים ברשויות המקומיות החרדיות ברכסים וקריית יערים (טלזסטון) נבחרו נשים להרכב המועצה הדתית ובחירתן להרכב זכתה להסמכתם וברכתם של רבני העיר החרדים.

השר לשירותי דת, מתן כהנא בירך: "כולי גאווה בגברת רבקה עזריאל על היותה האישה הראשונה שתעמוד כממונה בראש מועצה דתית, ואני מאחל לה הצלחה רבה, חילך לאורייתא. כולי תקווה שעוד ועוד נשים תשתלבנה בשירותי הדת בישראל. אני סבור שלנשים יש הרבה מה להעניק לשירותי הדת".

מועצה דתית בנימינה מתן כהנא אישה חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד