כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נפלת ברשת?

לנצח את היצר: שיטה חדשה לטיפול בהתמכרות

מרכז ייחודי של 'הולינה' לטיפול בהתמכרות נפתח בקפריסין, בהתאמה לציבור שומר תורה ומצוות • איך ניתן לנצח את היצר ולהתגבר עליו?

לנצח את היצר: שיטה חדשה לטיפול בהתמכרות
התמודדות עם התמכרות צילום: FREEPIK

אלי כהן

תאווה היא אחד היצרים החזקים ביותר בכוחות הנפש והגוף של האדם. היצר יכול להביא את האדם להיות עבד שלו ממש, כך שהאדם קנוי לרשותו. אנחנו יודעים את זה מהתורה, מחז"ל ומעצמנו בשרנו ממש. גם המחקר מגדיר את היצר וההתמכרות לתאווה כחזקה יותר מהתמכרויות אחרות. מחקרים גילו שכמות הדופמין במוח (החומר שהמוח מפריש בשעת הנאה) גדולה בתאווה פי כמה מאשר בסמים ואלכוהול, וההשפעה מופיעה באותו מקום במוח.

אנשים טובים, אנ"ש ממש, אפילו בעלי מעמד תורני ואנשי חינוך נופלים בזה ומסתבכים ללא מוצא. לעיתים הם מתקשים להודות בקיומה של הבעיה, ולעיתים הם פשוט מתביישים לבקש עזרה וכך הם ויורדים ומסתבכים עד שאול תחתית.

כך, למרות רצון עז מאוד להיחלץ מהטומאה ולגבור על היצר ההתמכרותי - הם נופלים שוב ושוב. במצבים רבים היצר וההתמכרות כל כך חזקים, והם פוגעים באחרים, וכפי שעינינו נוכחות לראות. ישנם גם מצבים, שבעקבות ההתמכרות, המכור פוגע במישרין ובעקיפין, במבנה ובמצבו המשפחתי, החברתי והכלכלי.

אדם כזה זקוק לעזרה מקצועית מורכבת לרוחב ולעומק. הוא צריך טיפול תומך שייתן לו את הכוח לשלוט בעצמו וביצריו ברובד פנימי יותר, טיפול שיתמקד במניעי ההתמכרות ויעזור לו לעקור את ההתמכרות מהשורש.

"הולינה" בנתה מערכת טיפולית המתאימה את עצמה באופן אישי ואינדיבידואלי לכל מטופל, על ידי אנשי המקצוע הטובים והמנוסים ביותר בתחום. באמצעות טיפול משולב – פרטני וקבוצתי, ובניית תכנית טיפולית אישית בהתאמה לכל מטופל, הלוקחת בחשבון את מכלול ההיבטים של ההתמכרות האישית שלו על השלכותיה.

מתוך הבנה שיש צורך חיוני לטיפול דיסקרטי ביותר, הקימה 'הולינה' מרכז מקצועי באווירה פסטורלית ושקטה, בסביבה תומכת כשרה למהדרין בכל ההיבטים באי קפריסין, במרחק 40 דקות טיסה. מדובר בחווה ירוקה, שקטה ומבודדת. המקום מכיל את כל הצרכים לאדם החרדי, הן בהיבט הרוחני והן בהיבט החומרי באופן הנאות ביותר.

מדובר בפתרון ראשון מסוגו - בניגוד לפתרונות אחרים המצויים בארץ, בהם לרוב שורה אווירה שאינה מתאימה לאדם חרדי, וכמו כן הם עוסקים בשלל התמכרויות שונות ולא מכילים טיפול ממוקד ומקצועי בנושא התאווה.

לצורך שמירה על דיסקרטיות, 'הולינה' מאפשרת להירשם גם בשם בדוי, בין אם אתה פונה עבור עצמך ובין אם עבור בן משפחה. מיותר לציין שהטיפול עצמו חוסה בחיסיון מוחלט ופרטיותו של המטופל מובטחת.

משך זמן הטיפול הוא בין חודש לשלושה חודשים, אשר בהם עובר המטופל כמה שלבים, בליווי של צוות מקצועי, מהטובים בתחום, כולל: פסיכולוגים, פסיכיאטרים, עובדים סוציאליים, תזונאים ואנשי בריאות מוסמכים.

ליצירת קשר נא השאירו פרטיכם>>>

או חייגו: 072-3952975

התמכרות תאוות יצר הרע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!