י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חמק לשלטון מתחת לרדאר?

מפתיע: כיצד הגיע הרב מירושלים לאיראן

הרב יעקב הרצוג, רב ירושלמי הגיע בימים האחרונים לביקור מפתיע באיראן, האויבת המרכזית של מדינת ישראל. לא ברור אם השלטונות עצמו עין או שהרב חמק להם מתחת לרדאר

מפתיע: כיצד הגיע הרב מירושלים לאיראן
הרב הרצוג באיראן צילום: באדיבות המצלם

מה עושה רב מירושלים באיראן ובסעודיה? בימים האחרונים הגיע רב מישראל לביקור מפתיע ברפובליקה האסלאמית ומי שנחשבת לאויבת מס' 1 של מדינת ישראל.

היהודי המדובר הוא הרב יעקב הרצוג, שעלה בחודשים האחרונים לכותרות אחרי שתועד בסעודיה שם לדבריו הוא מנסה להקים קהילה יהודית ולנצל את המומנטום של הסכמי אברהם. הרצוג בעל אזרחות אמריקנית (בנוסף לישראלית), העלה מאיראן תיעודים שלו לרשתות החברתיות כשהוא מבקר בקבר של אסתר ומדרכי בהמדאן וגם מבקר בבזאר של טהראן.

במקביל הוא נפגש והצטלם עם אזרחים איראנים. ביממה האחרונה הוא עזב את איראן והגיע לסעודיה. הוא עצמו סירב להתראיין בנושא מפאת הרגישות.

וכעת ננסה להשיב לשאלה המסקרנת: מה עשה בימים הרב הרצוג באיראן וכיצד הוא עשה זאת. רועי קייס כתב לענייני ערבים ב'כאן חדשות', דיווח ביומן הצהריים אצל אסתי פרז, כי: "הרב יעקב הרצוג, חסיד חב"ד, הוא רב ישראלי עם אזרחות ישראלית. הוא מן הסתם לא נכנס לשם עם האזרחות הישראלית, אלא השתמש באזרחות הזרה שלו, הוא נולד בניו יורק ויש לו אזרחות אמריקנית. אבל עדיין זה לא דבר שקורה כל יום בטח במדינה כמו איראן שרואה בישראל אויבת מרה".

הרב הרצוג אף העלה תיעודים לרשתות החברתיות. הוא ביקר בהמדאן בקבר מרדכי ואסתר, נפגש עם אנשים בשוק המקומי בטהראן, וגם הצטלם עם אזרחים. ובאמצע הבזאר בטהראן הוא דיבר בעברית.

אז מה הוא עשה שם? לא ברור, מתוקף ניסיונו והפעילות שלו. מפאת הרגישות הוא לא היה מוכן להתראיין בנושא. אבל הדבר המעניין הוא שמאיראן הוא טס ביממה האחרונה לסעודיה, המדינה שבה הוא מנסה לקדם חיים של קהילה יהודית. על כל פנים אין ספק שלא כל יום אנחנו שומעים על ביקור של רב ישראלי באיראן, ביקור שמתועד ברשתות החברתיות ולמרות זאת השלטונות או שעצמו עין או שהוא פשוט חמק להם מתחת לרדאר. העיקר שזה עבר בשלום.

איראן סעודיה רמת שלמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד