כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברוך דיין האמת

לאחר מחלה: הרבנית חיה וידר ע"ה

הרבנית חיה וידר ע"ה, אשת יבלחט"א הגאון רבי צבי וידר ראש ישיבת מעלות התורה ורבה של קרית יובל בירושלים, הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה והיא בת 58 בלבד. נכדתו של הרב שלום שכנא רותם- רוטנברג ז"ל שפעל למען עולם התורה בארץ ישראל 

לאחר מחלה: הרבנית חיה וידר ע"ה
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: הלכה לעולמה בבית החולים 'שערי צדק' בירושלים הלכה לעולמה לאחר מחלה קשה האישה החשובה הרבנית הצדקנית מרת חיה וידר ע"ה, אשת יבלחט"א הגאון רבי צבי וידר ראש ישיבת 'מעלות התורה' והיא בת 58 בפטירתה. 

המנוחה ע"ה נולדה בירושלים בי"ז טבת תשכ"ד, לאביה עורך הדין ר' יחזקאל רוטנברג שיחי' ממייסדי קרית צאנז בירושלים, בנו של הרב שלום שכנא רותם-רוטנברג זצ"ל שהיה ממייסדי פועלי אגודת ישראל בארץ ישראל והיה פעיל למען מוסדות ועולם התורה. אמה מרת נעמי ע"ה, בתו של הגאון רבי דב כ"ץ זצ"ל מנהל בתי הדין הרבניים, חוקר תנועת המוסר ומחבר סדרת "תנועת המוסר".

בהגיעה לפרקה נישאה לבעלה הגאון רבי צבי וידר שליט"א ראש ישיבת 'מעלות התורה' ורבה של שכונת קרית יובל מגדולי תלמידי החכמים המופלגים של מרן ראש הישיבה הגר"ש אויערבך זצ"ל. 

ביום חתונתם חברי החתן תלמידי מרן הגר"ש אויערבך זצ"ל הגיעו לחופה הישר מלוויית חברם להבחל"ח הקדוש אלעזר שלזינגר הי"ד בנו של יבלחט"א הגרמ"י שלזינגר ר"י קול תורה. זה היה יום עצוב מאד כל הארץ רעשה על הרצח המתועב בגן סקר ע"י מרצחת ערבייה.

יחד עם בעלה הקימה את ביתם בשכונת שערי חסד על אדני התורה והיראה, היא הייתה אישה צדיקה בצורה מיוחדת, שהתמסרה בכל מאודה לתורת בעלה הגדול, הייתה דבוקה באמונת חכמים מופלגת ולא פעם בבחרותה עלתה למרן הרב שך זצ"ל להתייעץ עמו על שידוכים שעלו על הפרק. 

מכריה מספרים ל'בחדרי חרדים' על אישה גדולה, שהייתה דמות של אישה מהדורות של פעם. בקרב תלמידותיה וחברותיה אומרים כי אם היו רוצים לדמיין את אחת מארבע האימהות מסתכלים על חיה וידר, ואכן כל חיה הייתה סמל ומופת בעיני כל מכריה. 

זכתה והותירה אחריה דור ישרים מבורך, עשרה ילדים בנים ובנות חתנים ונכדים הממשיכים בדרכה המיוחדת.

מסע הלווייתה הערב בשעה 20:00 מישיבת 'מעלות התורה' בשכונת שערי חסד בירושלים להר הזיתים שם תיטמן.

תהא נשמתה צרורה בצרור החיים. 

הרב צבי וידר הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד