י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בחירת פרגולת אלומיניום – סוגים שונים שכדאי להכיר

כאשר מתעניינים בהוספת פתרון הצללה לבית ומתחילים לברר בנוגע לאפשרויות, ישנם כמה סוגים כלליים עיקריים של פרגולות אלומיניום שכדאי להכיר מקרוב

בחירת פרגולת אלומיניום – סוגים שונים שכדאי להכיר
פרגולה צילום: קבוצת ברק

פרגולות אלומיניום הפכו כבר מזמן לפתרון ההצללה האיכותי והפופולארי ביותר בישראל ובעולם, וניתן למצוא סוגים שונים של פרגולות אלו באינספור בתי עסק, בתים פרטיים ודירות בארץ. כאשר מתעניינים בהוספת פתרון הצללה לבית ומתחילים לברר בנוגע לאפשרויות, ישנם כמה סוגים כלליים עיקריים של פרגולות אלומיניום שכדאי להכיר מקרוב. להלן כמה מאותם סוגים, המאפיינים העיקריים והיתרונות של כל סוג וסוג

פרגולה חשמלית – פרגולת אלומיניום עם מנוע חשמלי קטן נלווה, אשר פותח וסוגר את השלבים העליונים של הפרגולה. כך, במקרה של פרגולה חשמלית מתאפשר לשלוט בנוחות ובקלות על מידת הפתיחה של שלבי הפרגולה, ולמשל להתאימם למיקום השמש בשמים באותה שעה או באותה עונה של השנה, וליהנות מהצללה מלאה או מכניסה של אור טבעי ושמש – כרצוננו. בנוסף, ניתן לפתוח את שלבי הפרגולה החשמלית למצב פתוח לחלוטין (כמעט תשעים מעלות), מה שמאפשר ניקוי קל ונוח, גם באמצעות צינור עם זרם מים. זה מפשט משמעותית את הבעיה של לנקות את כל שלבי הפרגולה כאשר מצטבר עליהם אבק.

פרגולה למרפסת עם אפשרות לסגירת חורף – במקרים רבים מעוניינים כי שטח המרפסת יוכל לשמש אותנו גם בחורף, ולצורך כך קיימים סוגים שונים של סגירות חורף. פתרון מומלץ בהקשר זה הוא פרגולה למרפסת, עליה מוסיפים סגירת חורף מסוג מסוים. פרגולת אלומיניום יכולה לשמש בתור קונסטרוקציה עבור סגירת החורף, וכך בתוספת זכוכיות גדולות ניתן להפוך את הפרגולה לחדר של ממש, אשר ישמש אותנו לכל אורך השנה וגם בעונה הגשומה. זהו יתרון משמעותי עבור בתים ודירות רבות בהן השטח הוא מצומצם יחסית, ומעוניינים להרחיב את השטח העומד לרשותנו לצורך אחסון, מגורים, אירוח וכיוצ"ב.

פרגולה סגורה – פרגולות מהוות בעיקרן פתרון הצללה והגנה מפני השמש (מפגע מזג האוויר העיקרי והרלבנטי במדינה חמה ושמשית כמו ישראל), אך ניתן למצוא כיום פרגולות אלומיניום אשר מספקות הגנה טובה גם מפני גשם וחדירה של מים. בפרט, פרגולה סגורה היא כזו הכוללת שכבת איטום עליונה נוספת, אשר מונעת מכניסה של מי גשמים גם בסערות ובגשמים החזקים ביותר. ניתן להזמין פרגולה סגורה עם שכבת איטום עליונה מחומר שקוף, וכך ליהנות גם מכניסה של אור טבעי לכל אורך השנה. אחרי הכל, גם בחורף הישראלי אנחנו נהנים משמש ברבים מן הימים, כך שחבל לוותר על האפשרות לתאורה טבעית נעימה במרפסת או בגינה.

פרגולה תלויה – סוג מרשים ומרהיב במיוחד של פרגולות אשר אינן כוללות את אותם עמודים גדולים עליהן נשענת בדרך כלל הפרגולה. במקום זאת, פרגולה תלויה מחוברת לקיר של הבית מחלקה העליון, ולכן מבחינות רבות נראית כאילו מרחפת מעל פני השטח. אין מה לדאוג כמובן – מדובר בסוג בטיחותי לחלוטין של פרגולות, ואף כזה אשר יוצר מראה יוקרתי ומרשים במיוחד ויכול להתאים למרפסות וחצרות רבות.

 

היכנסו למידע נוסף על פרגולות אלומיניום באתר קבוצת ברק המספקת פתרונות הצללה למרפסת ולגינה, פרגולות, סוככים תריסים ומנועים חשמליים.

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד