כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
ביקורת בממשלה על האוצר

הממשלה אישרה: שכר המינימום יעלה בהדרגה; "צריך לשפר את ההצעה"

לאחר שהממשלה אישרה את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת "עסקת החבילה" של משרד האוצר שבמרכזה העלאת שכר המינימום בהדרגה, חלק מהשרים ביקרו את התוכנית | השרה מרב מיכאלי: "עסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא עלייה. צריך לשפר את ההצעה"

הממשלה אישרה: שכר המינימום יעלה בהדרגה; "צריך לשפר את ההצעה"
בנט/לפיד/ליברמן צילום: Alex Kolomoisky/POOL

הממשלה אישרה היום (ראשון) את תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת "עסקת החבילה" במשק שהציג שר האוצר אביגדור ליברמן. במסגרת העסקה, שכר המינימום במשק יעלה בהדרגתיות עד לגובה של 6000 שקלים. התהליך יחל בחודש אפריל הקרוב ויסתיים בדצמבר 2025. בנוסף, עובדים בשכר נמוך יזכו ליום חופש נוסף ובסה"כ 13 ימים במקום 12 כיום.

סיכום נוסף הוא הסדרת נושא העבודה מרחוק של עובדי המגזר הציבורי ובמסגרתו יוסדרו היחסים בין העובד למעסיק בעבודה מהבית תוך שמירה על זכויותיהם ורווחתם של העובדים.

במהלך ישיבת הממשלה, ביקרו מספר שרים את משרד האוצר על רקע על רקע הזינוק במחירים ואישור תיקוני החקיקה שסוכמו במסגרת עסקת החבילה במשק. 

השרה מיכאלי אמרה: "העלאת שכר המינימום שנמצאת כרגע בעסקת החבילה היא שחיקה בפועל של השכר ולא עלייה. צריך לשפר את ההצעה". 

השר גדעון סער העלה את מחירי הדיור לדיון ואמר: "זה לא עניין רק של זאב, איילת ואיווט. זה מה שמעניין היום את הציבור בישראל, צריך לדון בנושא הזה. ראינו את הנתונים על העלייה המשמעותית בהכנסות המדינה. הצעד הטוב ביותר שאנחנו יכולים לעשות זה להוריד מיסים, וזה הדלק להמשך הצמיחה ולעליה בתוצר".

השר נחמן שי אמר: "הנתונים נפלאים אבל אני חושב שאנחנו כאן חוגגים ובחוץ אנשים במצוקה. אני רוצה לדבר על הגמלאים למשל. הם לא נחשבים מגזר יצרני והיי-טק ומעמד ביניים אז לא מטפלים בהם, הקצבאות שלהם לא עונות על המחירים העולים. נא לא לשכוח אותם".

השר נחמן שי עם סיום ישיבת הממשלה: "אמשיך להצביע נגד עסקת החבילה במשק כמו שהיא עכשיו, בווע"ש לחקיקה והיום גם בישיבת הממשלה.
‏זו עסקה שפוגעת בחלשים ותגרום לשחיקת שכר המינימום במקום לעלייה במשכורות. אנחנו במפלגת העבודה לא נאפשר עסקה על גב הציבור- נלחם עבורכם ונעביר חקיקה טובה, צודקת ונכונה יותר".

כזכור, בחודש נובמבר האחרון סיכמו שר האוצר, אביגדור ליברמן, שרת הכלכלה, אורנה ברביבאי, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, יו"ר נשיאות המגזר העסקי, דובי אמיתי ונשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, ד"ר רון תומר על עסקת החבילה במשק הכוללת העלאה מדורגת של שכר המינימום ל-6,000 שקלים, מתן גמישות בהעסקת עובדים וכלים להמרצת המשק, וכן, יצירת ודאות ביחסי עבודה במגזר הציבורי הכוללים דחיית הסכם המסגרת במגזר הציבורי ל-2023 ומתן תקציב לפתרון בעיות.

שכר מינימום עסקת חבילה אביגדור ליברמן העלאת שכר משרד האוצר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד