כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024

ישראל הכריזה על הפוגה הומניטרית מ-10; ירי לעבר אשדוד ואשקלון

ההפוגה שהכריזה ישראל מהשעה 10:00 ועד 17:00, תחול על כל האזורים מלבד רפיח, שם מתנהלים קרבות • הבוקר: רקטות שוגרו לאשקלון ולאשדוד ויורטו • החמאס: "ישראל הכריזה על הפסקת אש כדי להסיט את הביקורת מהטבח" • ראש הממשלה התייחס למבצע: "צוק איתן לא נגמר, עד להשלמת יעדיו" • מזכ"ל האו"ם קורא לצדדים לדון יחד, ומגנה את ישראל מתעדכן

מחוץ לעזה, פלאש90
מחוץ לעזה, פלאש90

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב מרדכי, הודיע הלילה (ב') לכלי התקשורת הפלסטיניים כי תתקיים הפוגה הומניטרית בלחימה ברצועת עזה, החל מהשעה 10:00 ועד השעה 17:00.

ההפוגה תחול על כל האזורים מלבד מזרח רפיח, ששם עדיין מתנהלת לחימה. בינתיים, החמאס ממשיך לשגר רקטות ואתמול שוגרו למעלה מ-120 רקטות ופצמ"רים לעבר ישראל. הבוקר יורטה רקטה ששוגרה לעבר אשקלון.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, התייחס ליוזמה הישראלית ברשת "אל-אקצה" של הארגון, ומסר כי חמאס לא הסכים להפסקת האש. לדבריו, "הישראלים הכריזו על הפוגה הומניטרית באופן חד-צדדי, על מנת להסיט את תשומת הלב ממעשי הטבח של כוחות הכיבוש". .

בדיווח של סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נמסר כי אלוף מרדכי הבהיר שאם הפסקת האש תופר ויתבצע ירי רקטות לעבר ישראל, צה"ל יגיב באש לעבר מקור הירי. כמו כן, קרא מתאם הפעולות בשטחים לתושבי השכונות עבסאן הגדולה ועבסאן הקטנה, אשר במזרח העיר חאן יונס בדרום רצועת עזה, לשוב לבתיהם החל מהשעה 08:00.

בתוך כך, בצה"ל המשיכו הלילה בפעילות התקפית אינטנסיבית ברצועת עזה, במסגרת יומו ה-28 של מבצע "צוק איתן". צה"ל חשף עוד שתי מנהרות, בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל ומאה מטרות הותקפו.

בתוך כך, התייחס הלילה ראש הממשלה בנימין נתניהו להמשך הלחימה בדרום, והדגיש: "מבצע 'צוק איתן' נמשך עד להשגת יעדיו: השבת השקט והביטחון לתקופה ממושכת לאזרחי ישראל, תוך פגיעה משמעותית בתשתיות הטרור".

נתניהו אמר את הדברים בתום התייעצות ביטחונית שנערכה בבסיס הקריה בתל אביב, בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ וראש שירות הביטחון הכללי יורם כהן.

ראש הממשלה הוסיף: "לאחר השלמת הפעולה נגד המנהרות, צה"ל ייערך להמשך הפעולה לפי צורכי הביטחון, עד שנשיג את מטרות המבצע. ייקח כמה זמן שיידרש, יופעל כמה כוח שצריך".

לדברי נתניהו, "חמאס מעוניין שתושבי עזה יסבלו מתוך מחשבה שהעולם יאשים את ישראל בסבלם. ישראל איננה מכוונת ירי לעבר אזרחים ומצטערת על כל פגיעה בשוגג באזרחים. לעומת זאת, חמאס משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי ויורה במכוון לעבר תושבי ישראל".

במקביל, נמשכים המאמצים להגעה להפסקת אש. המשלחת הפלסטינית בקהיר תיפגש היום עם ראש המודיעין המצרי. עזת א-רשק, חבר בהנהגת חמאס וחבר המשלחת, אמר אמש בתום פגישה עם נציגים מצריים כי "הפגישה עם הבכירים הייתה חיובית ופגישה נוספת תתקיים מחר עם ראש מנגנוני המודיעין המצרי".

"אנו רוצים שהבכירים המצריים ילחצו על האויב הישראלי כדי שייכנע לדרישותינו", הוסיף א-רשק. זיאד נחאלה, סגן מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי וחבר במשלחת הפלסטינית לקהיר, הוסיף: "אנו נמצאים בסוף המלחמה ועלינו לעמוד איתנים. אנו אופטימיים מאוד מאווירת הדיונים בקהיר. כל האבדות של העם הפלסטיני הם המחיר לחיים בכבוד".

נחאלה ציין כי הדרישות החשובות ביותר של תנועתו הן הסרת המצור, פתיחת המעברים, הקלה בחופש התנועה ושיקום רצועת עזה. "יושגו הבנות מיוחדות עם המצרים בנוגע לעניין מעבר רפיח", ציין. הוא עוד הדגיש כי "לא היו שום הסגות מצד המצרים בנוגע למסמך הפלסטיני".

מזכ"ל האו"ם באן קי מון קרא אמש לישראל ולפלסטינים לשוב לשיחות בקהיר, על מנת להגיע להפוגה "שתשיב את השקט". בהודעת גינוי שפרסם לאחר הדיווחים על הפצצת בית הספר של אונר"א ברפיח, בדרום הרצועה, כתב: "הטירוף חייב להיפסק". באן הוסיף כי הוא "נחרד מעומק הלב מההסלמה העמוקה של האלימות ושל אובדן חיי האדם מאז הפרת הפסקת האש ההומניטרית ב-1 באוגוסט".
ירי עזה ישראל חמאס צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד