י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
לקראת עימות פיזי בכותל

בכירי הרפורמים ייפגשו עם רה"מ בנט; בתוכנית: פרובוקציית ענק

במטרה לקדם את מתווה הכותל, משלחת הכוללת את בכירי הרבנים הרפורמים בארה"ב תנחת בשבוע הבא בישראל וחבריה ייפגשו עם ראש הממשלה בנט | בארגונים הרפורמים מתכננים פרובוקציית ענק בכותל המערבי וחברי הכנסת החרדים כבר נערכים להדוף את הניסיונות

בכירי הרפורמים ייפגשו עם רה"מ בנט; בתוכנית: פרובוקציית ענק
ח"כ קריב בשערי הכותל המערבי צילום: באדיבות המצלם

בשבוע הבא צפויים לנחות בישראל חברי משלחת ובה בכירי הרבנים הרפורמים בארה"ב, במטרה להיפגש עם ראש הממשלה נפתלי בנט ולדון בסוגיית מתווה הכותל. זו תהיה פגישה ראשונה מזה חמש שנים בין רב רפורמי לראש ממשלה ישראלי.

הפגישה צפויה להתקיים ביום שני הבא, כאשר בשבועות האחרונים הצליחו בממשלה להוריד מסדר היום את הדרישה מצד כמה מסיעות הקואליציה לקדם את מתווה הכותל, כעת הרבנים הרפורמים יידרשו זאת ביתר שאת.

בארגונים הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל מתכננים צעדת ענק בהשתתפות הרבנים וחברי הכנסת במטרה להכניס ספר לכותל, וייתכן ואלה ישתמשו בחסינות חבר כנסת כדי להכניס את ספר התורה לרחבת הכותל.

כבר בעבר דיווחנו לראשונה ב'בחדרי חרדים' כי בסיעות החרדיות הבהירו כי במקרה שקריב יגיע שוב לכותל כדי להכניס ספר תורה, הם יגיעו כולם כדי לחסום אותו בגופם, כעת בעקבות הדיווחים מתכנן חה"כ יצחק פינדרוס את המחאה הנגדית שצפויה להביא לעימותים קשים.

בזמנו פעל נשיא המדינה יצחק הרצוג להרגעת הרוחות שהוא הביא להסכמה בין הרפורמים לחרדים כי ימנעו מהעימות ולא יגיעו לרחבת הכותל, אך הפעם נראה כי אין דבר שיצליח למנוע את הגעתם.

אורן הניג, מנכ"ל מרכז ליב"ה מגיב לפרובוקציית הענק שמתכננים ראשי הרפורמים ואמר: "הכותל המערבי הוא המזוזה של עם ישראל, חילונים, דתיים וחרדים. פגיעה בקדושת הכותל המערבי וחלוקתו לשונאי היהדות - תבעיר את השטח ותוציא מיליון איש לרחובות. בנט, אל תיגע בכותל המערבי, אל תיפגש עם ראשי הרפורמים, אתה תיזכר לדיראון עולם ולחרפה".

רפורמים מתווה הכותל גלעד קריב יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד