י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

סער: לשלול אזרחותו של המפגע מתל אביב

שר הפנים פנה ליועמ"ש שישלול את אזרחותו של מחמד מפראגה שהורשע בביצוע הפיגוע באוטובוס בתל אביב בזמן "עמוד ענן"

סער: לשלול אזרחותו של המפגע מתל אביב
פלאש90

שר הפנים גדעון סער, פנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה וינשטיין, בבקשה לביטול אזרחותו של מחמד מפארגה אזרח ישראלי תושב טייבה, אשר הורשע בביצוע פיגוע באוטובוס במרכז תל-אביב ב-24 ניסיונות רצח.

בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע אותו גם בעבירות של עשיית מעשה המגלה כוונה לסייע לאויב ובגרימת התפוצצות חומר נפץ וגרימת חבלה חמורה.

ב-12 בנובמבר 2012, בשעות הצהריים אירע פיצוץ עז באוטובוס "דן" ברחוב שאול המלך במרכז תל אביב. בפיגוע זה נפצעו 26 בני אדם, מהם אחד באורח קשה, אחד בינוני והשאר קל. האירוע התרחש על רקע מבצע "עמוד ענן" ברצועת עזה והמשך הירי מרצועת עזה.

לאחר מספר ימים עצר השב"כ את מחמד מפארגה, אזרח בעל אזרחות ישראלית אשר ביצע את הפיגוע. יצויין, כי את אזרחותו קיבל המחבל במסגרת איחוד משפחות כקטין יחד עם אביו. הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה נדרשת על פי הוראות חוק האזרחות, לשם הגשת בקשה לבית המשפט לעניינים מנהליים לשלילת אזרחות על ידי שר הפנים.

בפניית השר ליועץ המשפטי לממשלה מצויין, כי המחבל הורשע על פי הודאתו בגין מעשה שהוא מעשה טרור, כהגדרתו בחוק. שר הפנים: "מעשה של שלילת אזרחות ממחבלים שהורשעו בעבירות טרור הינו אקט מובהק של דמוקרטיה מתגוננת נגד אזרח הפועל לרצח אזרחי ישראל".
סער אזרחות שלילה פיגוע תל אביב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד