כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
תלמיד מובהק של ר' מיכל

בד"ה: מקרב הרחוקים מבני ברק הלך לעולמו

הרב הגאון רבי חיים עוזר אלפא זצ"ל מבני ברק, הלך לעולמו בגיל 81. 'בחדרי חרדים' על מסכת חייו ומשפחתו המכובדת, היה מקרב רחוקים והיה מגודלי תלמידיו של הגאון רבי מיכל פיינשטיין זצ"ל 

בד"ה: מקרב הרחוקים מבני ברק הלך לעולמו
אילוסטרציה צילום: unsplash

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך היום (ראשון) לעולמו, הרב הגאון רבי חיים עוזר אלפא זצ"ל, מגדולי מקרבי הרחוקים והוא בן 81 בפטירתו.

רבי חיים עוזר זצ"ל נולד בכ"ט טבת תש"א, לאביו הגאון רבי אליעזר אלפא זצ"ל, רבה של שכונת כרמיה בחיפה, שהיה בבחרותו חברותא של מרן בעל ה'קהילות יעקב' הסטפיילער זצ"ל בנובהרדוק, ולאמו מרת שולמית ע"ה, בתו של מרן הגאון רבי מאיר קָרֶלִיץ זצ"ל, רבה של לכוביץ', שהיה מראשי ועד הישיבות בפולין ובארץ ישראל, ממייסדי החינוך העצמאי וחבר מועצת גדולי התורה, אחיו הבכור של מרן ה'חזון איש' זצ"ל.

בית אביו הגר"א אלפא זצ"ל בחיפה היה בית ועד לתלמידי חכמים וגדולי ישראל שהיו מגיעים לחיפה, היו מגיעים לביתם ובראשם מרן הרב מבריסק זצ"ל.

בשמחת הברית נקרא על שם בעל ה'אחיעזר' מרן הגאון רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי זצ"ל, בבחרותו למד בישיבת מיר בירושלים, שם קנה את תורתו אצל ראש הישיבה הגאון רבי נחום פרצוביץ זצ"ל. 

לאחר נישואיו עם רעייתו ע"ה, החל לקנות את משנת לימודו בכולל 'בית יהודה' בתל אביב, שם למד אצל זקן ראשי הישיבות מרן הגאון רבי יחיאל מיכל פיינשטיין זצ"ל, אליו היה קשור ומקורב בכל מאודו והיה לאחד מתלמידיו המובהקים.

בכולל 'בית יהודה' למד 15 שנה ולאחר מכן מונה לשמש כראש כולל בבני ברק, ר' חיים עוזר היה אחד ומיוחד בקירוב רחוקים וקיבל את הדרכת מורו ורבו רבי מיכל זצ"ל על כל צעד ושעל, רבים השיב מעוון ומשפחות רבות חזרו בתשובה בגללו. הוא העמיד תלמידים הרבה בתורה ויראת שמים, והתורה הייתה משוש חייו. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך, בנים וצאצאים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה הערב בשעה 20:30 מרחבת בית הכנסת צ'רנסקי ברחוב האדמו"ר מצאנז בבני ברק, לבית החיים פוניבז', שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

קירוב רחוקים הלוויה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד