כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
"קידום ענף הסלולר"

רגע לפני קריסה: עסקת ענק שתציל את החברה

"להימנע מהגעה להליכי פירוק": אושרה עסקת אקספון - כלירמרק | אקספון תמשיך להפעיל רשת עצמאית | העסקה צפויה לספק החזר מלא של החובות של אקספון לכלל נושי החבר

רגע לפני קריסה: עסקת ענק שתציל את החברה
סמארטפון. אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד התקשורת אישר היום (ראשון) את מכירת השליטה בחברת 'אקספון' לידי קבוצת 'כלירמרק' ואיש העסקים יניב לרנר.

העסקה אושרה לאחר שהמשרד שקל בין היתר שיקולים של קידום תחרות ענפית בענף הסלולר. העסקה תאפשר את המשך פעילותה של אקספון בשוק, זאת לאחר שבחודשים האחרונים אקספון הייתה מצויה בהליך אישור הסדר חוב בבית המשפט המחוזי.

לצד זאת, משרד התקשורת מאשר שינויים בהסכם השיתוף רשתות בין סלקום לאקספון. אקספון תמשיך לפעול במתכונת של מפעיל סלולרי בעל רשת עצמאית (MNO), וצפויה לקדם ולהשקיע בפרישת תשתיות דור 5.

אקספון תמשיך את פעילותה הסדירה של החברה בשוק ותימנע מהגעה להליכי פירוק, מה שצפוי להוביל לשיפור איכות הכיסוי, הקליטה והשירות למנוייה, ובעל חשיבות למשק ולכלל הציבור בישראל.

אישור המכירה והשינויים בהסכם שיתוף הרשתות משמרים את מבנה השוק הקיים הכולל חמישה מפעילי סלולר בעלי רשת וכן את רמת התחרות הקיימת בשוק.

כמו כן, הם צפויים לקדם את המשך ההשקעות בשוק תשתיות התקשורת הישראלי הכולל את קידום פרישת דור 5, שמהווה מרכיב משמעותי לצמיחת המשק הישראלי ושיפור השירותים לכלל הציבור.

העסקה שהציעה כלירמרק לאקספון צפויה לספק החזר מלא של החובות לכלל נושי החברה, למעט חוב הבעלים לחזי בצלאל, כמו גם הבטחת העסקתם של כלל עובדי חברת הסלולר.

חברת אקספון כלירמרק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד