י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
דרישות מרחיקות לכת

"שיא החוצפה" • בנט חשף פרטים מהמו"מ בין איראן למעצמות

ראש הממשלה חשף הערב כי איראן דרשה במסגרת ההסכם להוציא את משמרות המהפכה מרשימת ארגוני הטרור של הממשל האמריקאי. עוד חשף כי במסגרת ההסכם האיראנים לא מחויבים להשמיד את הצנטריפוגות המתקדמות אלא רק לאחסן אותן

"שיא החוצפה" • בנט חשף פרטים מהמו"מ בין איראן למעצמות
נפתלי בנט בוועידת הנשיאים צילום: srael Sellem/POOL

ראש הממשלה, נפתלי בנט, חשף הערב (ראשון) במהלך נאומו בוועידת הנשיאים של הארגונים היהודים בארה"ב, פרטים שלא היו ידועים עד כה מתוך הסכם הגרעין המסתמן בין המעצמות לאיראן.

הפרשן המדיני של 'וואלה' ברק רביד מסביר כי בנט טען בנאום שבמו"מ שמתנהל בווינה איראן דורשת להסיר את משמרות המהפכה מרשימת הטרור של הממשל האמריקני. "זה שיא החוצפה", אמר בנט. "האיראנים מבקשים לאפשר לארגון הטרור הגדול בעולם לקבל פטור". בנט לא אמר האם ארה"ב הסכימה לדרישה הזו".

בנוסף חשף בנט כי איראן דרשה במהלך המו"מ בווינה לסגור את החקירות שמנהלת נגדה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בחשד לפיתוח נשק גרעיני. לדבריו ממשל ביידן סירב לדרישה האיראנית הזו.

"האיראנים מתעקשים לסגור את התיקים הפתוחים נגדם בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ידידינו האמריקנים אמרו לנו שהם יעמדו איתן על הסוגייה הזו ואני מקווה שזה יימשך", אמר בנט הערב.

נקודה נוספת שחשף בנט היא לגבי הצנטריפוגות המתקדמות שיש לאיראן. לפי רה"מ בנט, במסגרת ההסכם האיראנים לא מחויבים להשמיד את הצנטריפוגות אלא רק לאחסן אותן.

איראן וינה נפתלי בנט ועידת הנשיאים הסכם הגרעין האיראני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד