ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
עלייה טבעית בשנת השמיטה

סוכל ניסיון הברחה של 19 טון ירקות מהרשות הפלסטינית

תוצרת חקלאית לא מפוקחת מהרשות הפלסטינית נתפסה בסופ"ש במחסום חוצה שומרון. מדובר במשאית שנשאה 19 טון ירקות. במשרד החקלאות מציינים כי "באופן טבעי בשנת שמיטה אנו עדים ליותר ניסיונות הברחה של תוצרת חקלאית לישראל"

סוכל ניסיון הברחה של 19 טון ירקות מהרשות הפלסטינית
הברחת ירקות. אילוסטרציה צילום: משרד החקלאות

משאית ועליה 19 טון תוצרת חקלאית לא מפוקחת מהרשות הפלסטינית, נתפסה בסוף השבוע במחסום חוצה שומרון. זאת, כחלק מפעילות אכיפה יזומה של היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר (פיצו"ח), לסיכול הברחות תוצרת חקלאית בשנת שמיטה. מפקחי הפיצו"ח אספו מודיעין מבעוד מועד, ועקבו אחר המשאית החל מנקודת היציאה מהכפר טובאס הסמוך לג'נין, לאורך כ-130 ק"מ, עד שלבסוף עצרו אותה בסמוך למחסום. לפי החשד, הסחורה, הכוללת כרוב, חסה, פטרוזיליה ועוד, הוברחה לצורך שיווק בקריית גת, לשימוש אוכלוסיות שאינן צורכות מזון על פי היתר מכירה בשנת שמיטה. נהג המשאית, המוכר ליחידה מאירועים קודמים, עוכב לחקירה.

הירקות שהוברחו הועברו להשמדה על פי הוראת רופא, וזאת בשל החשש הן לבריאות ענפי הצומח השונים, והן לבריאות הציבו. כל תוצרת צמחית המיובאת לישראל, עוברת הליך ביקורת ופיקוח על ידי מפקחי הגנת הצומח של משרד החקלאות בכל אחד מנמלי הכניסה לישראל, על מנת לוודא כי אינה נושאת מזיקים, נגעים ושאריות הדברה. הכנסת תוצרת ללא פיקוח כאמור, עלולה לגרום לנזקים בלתי הפיכים לחקלאות המקומית, ומהווה סכנה לבריאות הציבור.

יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות ופיתוח הכפר עובדת לילות כימים כדי להבטיח שתוצרת חקלאית שמסכנת את בריאות הציבור לא תשווק, על אחת כמה וכמה בשנת שמיטה, אשר בחסותה הייבוא גובר. כך, בתוך כחצי שנה בלבד, מראש השנה האחרון, אז נפתחה שנת השמיטה, נתפסו למעלה מ-310 טון ירקות וסוכלו 65 ניסיונות הברחה.

רואי קליגר, מנהל היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מציין כי "באופן טבעי בשנת שמיטה אנו עדים ליותר ניסיונות הברחה של תוצרת חקלאית לישראל, מה שמחייב אותנו ביחידת פיצו"ח ליזום פעילות מבצעית ומודיעינית שתביא לסיכול ניסיונות אלה. שיווק של תוצרת כזו היא עבירה על החוק, ויתרה מכך היא מהווה סכנה לבריאות הציבור, כמו גם לענפי החקלאות השונים".

ניסיון הברחה סוכלה הברחה הברחת מזון הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד