כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

ניצחון השבת • בג"צ: לאכוף סגירת המרכולים בת"א

השבת ניצחה: בג"צ דחה עתירת 'טיב טעם' - והורה שעל עיריית תל אביב לאכוף את סגירת המרכולים בשבת

גדעון סער. צילום: פלאש90
גדעון סער. צילום: פלאש90

החלטת שר הפנים גדעון סער למען שמירת השבת בתל אביב הגיעה לשלבים המעשיים: בית המשפט העליון דחה היום (שני) את עתירתה של רשת טיב טעם לעיכוב ביצוע פסק הדין המחייב את העיריה לסגור את החנויות בשבת.

משמעותה של ההחלטה כי העיריה תהיה חייבת לאכוף את החוק ולפעול כנגד החנויות הפועלות בשבת כמתחייב. ולא רק להסתפק בהטלת קנסות.

נגד פסק הדין הכופה על העיריה לסגור את סניפי הרשת הוגש ערעור ע"י הרשת. בנוסף, ביקשו בעלי טיב טעם לעכב את ביצוע ההחלטה עד לדיון בערעור. בית המשפט קבע כי אין תשתית המצדיקה את עיכוב ביצוע הפסיקה, כאשר בין היתר הסתמך השופט על החלטתו של שר הפנים "החוק המוצע נידון על ידי שר הפנים, שקבע את אשר קבע בהחלטתו. כאמור בתגובת העירייה, מדיניות האכיפה מותאמת להחלטת שר הפנים ולאישור החלקי של החוק המוצע על ידו במסגרתה. טיב טעם אף לא הצביעה או חידדה די הצורך את הדחיפות לעכב את ביצוע פסק הדין כעת דווקא".

כזכור, לאחר פסיקת בית המשפט אישרה העיריה חוק עזר המסדיר את פעילות העסקים בשבת. אך מרבית סעיפי החוק הנוגעים למרכולים נפסלו ע"י שר הפנים שאישר פתיחת שלושה מתחמי קניות בלבד. חברי הכנסת החרדים בירכו את סער על החלטתו, וח"כ יעקב ליצמן אף אמר ״שר הפנים גילה אומץ לב ראוי ונכון ויש לשבח אותו על כך, לברך על צעדו זו וברור כי זכותה של שבת קדשנו תלווהו״.
שר הפנים שבת בית משפט תל אביב מרכולים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד