כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ייכנסו למאסר

הזוג טויב הודו באשמת מכירת סודות בסנדוויץ חמאת בוטנים

מהנדס חיל הים האמריקני ורעייתו מורה להיסטוריה ואנגלית הודו כי ניסו למכור סודות על צוללות גרעיניות למדינה זרה. סוכן FBI סמוך ניסה לרכוש את המידע שהוסלק בתוך כריך מרוח חמאת בוטנים וכך לכד אותם | הבעל ייענש בחומרה ואילו האישה תיענש בתקופת מאסר קצרה

הזוג טויב הודו באשמת מכירת סודות בסנדוויץ חמאת בוטנים
אילוסטרציה צילום: pixabay

אשתו של מהנדס חיל הים האמריקני הודתה באשמה בכך שסייעה לבעלה לנסות למכור סודות על צוללות גרעיניות למדינה זרה. דיאנה טויב בת 46, פעלה כתצפיתנית בזמן שבעלה השאיר מידע במקום שנקבע מראש, פעם אחת החביא כרטיס נתונים שבו היה מידע על צוללת גרעינית, בתוך כריך חמאת בוטנים.

אשתו, מורה לשעבר, תיכנס לכלא עד שלוש שנים במסגרת הסדר טיעון עם התובעים הפדרליים. בעלה, ג'ונתן טויב, בן 42, הודה בתחילת השבוע באשמה. במסגרת הסדר הטיעון שלו, הוא יקבל עונש של כ-12-17 שנים. בני הזוג הודו בבית המשפט הפדרלי במרטינסבורג, מערב וירג'יניה, בקשירת קשר להעברת נתונים.

ג'ונתן היה מומחה למערכות הנעה של צוללות גרעיניות, אחד הסודות השמורים ביותר של ארה"ב. הוא ניסה למכור את המידע לממשלה זרה, ושלח הודעות למישהו שלדעתו היה פקיד זר, האדם היה סוכן FBI סמוי.

לפני מעצרם באוקטובר 2021, בני הזוג טויב חיו עם שני ילדיהם באנאפוליס שבמדינת מרילנד, ביתה של האקדמיה הימית האמריקאית. דיאנה לימדה היסטוריה ואנגלית בבית ספר פרטי. יש לה דוקטורט באנתרופולוגיה מאוניברסיטת אמורי באטלנטה.

ג'ונתן שירת בחיל הים לפני שנעצר, הוא עבד במשרדו של ראש המבצעים הימיים בארלינגטון, וירג'יניה. לטענת החוקרים, ג'ונתן אסף מידע על צוללות גרעיניות, ופעל להברחת מסמכים, כמה עמודים בכל פעם, כדי שיוכל לעבור את המחסומים הביטחוניים.

הבעל עבד בתוכנית הגרעינית של הצי האמריקאי והיה בעל סיווג ביטחוני גבוה. ממשרד המשפטים נמסר כי באפריל 2020 הוא שלח חבילה למקור מחוץ לארה"ב, החבילה הכילה נתונים למערכת סמויה, כדי שיוכלו לקנות ממנו נתונים נוספים.

לאחר מכן, לכאורה, הוא החל לכתוב לאדם באמצעות דואר אלקטרוני מוצפן. הוא חשב שהאדם הזה מייצג ממשלה זרה, אך למעשה היה סוכן FBI. לאחר מספר חודשים, על פי החשד, הזוג הנאשם עשה עסקה לשיתוף מידע סודי תמורת כ-100 אלף דולר במטבע וירטואלי. ביוני השנה נסעו ג'ונתן ודיאנה למערב וירג'יניה כדי להעביר את הנתונים. מכיוון שדיאנה שימשה כתצפיתנית, ג'ונתן הניח כרטיס SD מוסתר בתוך חצי כריך חמאת בוטנים במקום שנקבע מראש, נכתב בתצהיר.

חמאת בוטנים סודות צבאיים חיל הים צוללות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד