ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
סיכוי אחרון לסיום המשבר

המתיחות באוקראינה: ביידן ופוטין מסכימים "באופן עקרוני" לפסגה

ברקע נוכחותם המוגברת של הכוחות הרוסיים בגבול אוקראינה והתחממות הגזרה, נשיא צרפת עמנואל מקרון מנסה לקדם פגישת פסגה בין נשיאי המעצמות ביידן ופוטין במטרה למנוע ברגע האחרון את הפלישה המתוכננת לאוקראינה. בארה"ב אישרו את הפגישה ומציבים קווים אדומים לפוטין

המתיחות באוקראינה: ביידן ופוטין מסכימים "באופן עקרוני" לפסגה
ולדימיר פוטין/ג'ו ביידן צילום: דוברות הקרמלין

פגישה בין ביידן לפוטין, בתיווך נשיא צרפת עמנואל מקרון תתקיים בתנאי שרוסיה לא תפלוש לאוקראינה. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית לפסגה על המשבר באוקראינה, כך נמסר מלשכתו של נשיא צרפת עמנואל מקרון, כל עוד מוסקבה לא תפלוש לאוקראינה.

בהצהרה שפורסמה מוקדם יותר היום, נמסר מארמון האליזה שמקרון רוצה להפגיש את שני המנהיגים לפסגה בנושא "ביטחון ויציבות אסטרטגית באירופה".

"הנשיאים ביידן ופוטין קיבלו שניהם את העיקרון של פסגה כזו", נאמר בהצהרה, והדגיש כי פגישה כזו תהיה בלתי אפשרית אם רוסיה תפלוש לאוקראינה, מכיוון שמדינות המערב חוששות שזו כוונתה. הבית הלבן אישר מאוחר יותר את הפסגה המתוכננת.

'ארה"ב מחויבת להשיג דיפלומטיה עד לרגע תחילת הפלישה", אמרה מזכירת העיתונות ג'ן פסאקי בהצהרה. "הנשיא ביידן קיבל באופן עקרוני פגישה עם הנשיא פוטין, אם לא התרחשה עדיין פלישה".

לא נמסרה תגובה מיידית מהקרמלין, אך ולדימיר פוטין אמר לאחר שיחתו עם מקרון ביום ראשון כי יש צורך להגביר את המאמצים הדיפלומטיים כדי למצוא פתרון למשבר.

ג'ו ביידן ולדמיר פוטין אוקראינה ארה"ב צרפת עמנואל מקרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד