י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

הותר לפרסום: צה"ל חיסל את אחיינו של מבחוח

מבחוח האחיין היה פעיל חמאס בולט ובכיר, ברשת שדודו היה בין מייסדיה • "יכולנו לכבוש את עזה תוך 10 יום"

הותר לפרסום: צה"ל חיסל את אחיינו של מבחוח
פלאש 90

בפעילות משותפת של צה"ל והשב"כ אמש (מוצ"ש), בוצעה תקיפה לעבר מבנה בו שהה אחמד חסן עא ראוף מבחוח, בן 31, תושב ג'בליה.

מבחוח האחיין, פעיל חמאס בולט אשר שימש בתפקיד בכיר של קצין הנדסה וחבלה בגדוד חמאס בגזרת ג'בלייה. מבחוח - נהרג בתקיפה.

פעילותו של מבחוח כללה הטמנת רקטות לטובת שיגורן לעבר ישראל, הכנת מטענים מורכבים וקידום פעילות צבאית כנגד יעדים ישראלים. יצויין, כי עד כה ארגון החמאס נמנע מלפרסם מידע אודות נסיבות מותו של אחמד מבחוח.

אחמד מבחוח הינו אחיינו של מחמוד עבד א-ראוף אל-מבחוח, בכיר חמאס ומראשוני הפעילים בגדודי עז א-דין אל-קסאם, אשר מצא את מותו בחדרו במלון בדובאי בה' שבט תש"ע.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

צילום: דבר צה"ל

"חמאס היה מאוד רוצה לסיים את הלחימה" אומר קצין בכיר בצה"ל, "בין היתר בשל העובדה שהוא מנהל משא ומתן מול המצרים ללא ביטחונות. מבחינתו מצב הנוכחי, הוא מפסיד".

הגורם צבאי אמר עוד, כי צה"ל היה כובש את עזה בתוך 10 ימים אילו קיבל הוראה להכריע את חמאס, אך במצב זה היו נדרשות עוד שנה או שנתיים של סריקות ולוחמת גרילה לחסל את תשתיות הטרור ברצועה.

מנתוני צה"ל עד כה, עולה כי בשל יותר מ-4,600 תקיפות אוויריות ובשל הפעילות הקרקעית, נשחקה יכולתו של חמאס לשגר רקטות, וכי הארגון איבד שני שלישים ממאגרי הנשק שעמו פתח את המלחמה בדרום.

הקצין הגדיר את 72 השעות הבאות כקריטיות להחלטת המשך המערכה. עם זאת הוא ציין כי אין בכוונת צה"ל לשחרר כוחות, לא במערך הסדיר ולא במערך המילואים, ואמר כי "יישאר כוח כדי להמשיך במערכה רחבה".

מה שמסתמן בשלב זה, החמאס שנמצא במצב קשה, מבחינה כלכלית וגם מבחינה תדמיתית, מתכוונים לבצע במהלך שמבחינתם יכניס אותם למשוואה שתהווה ניצחון מבחינתם, ואז לגשת לשולחן הדיונים למו"מ עם קטאר מול מצרים.

אופנועי החמאס שאותרו במנהרה מרפיח לנחל עוז. צילום: ישראל אוזן
חמאס וידאו אופנועים חיסול מבחוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד