ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
מציב יעדים

גנץ: ניסיונות פוליטיים להכשיל את מתווה השירות לצה"ל

שר הביטחון בני גנץ, נאם הבוקר בפתח ועידת מקור ראשון לכלכלה ותקף את חבריו לממשלה כמי שמנסים לסכל את מתווה השירות החדש, אותו הוא יוזם, בו ישתלבו כלל חלקי החברה הישראלית | בנאומו הבטיח להעביר את חוק הגיוס שתקוע זמן רב

גנץ: ניסיונות פוליטיים להכשיל את מתווה השירות לצה"ל
גנץ בוועידת מקור ראשון צילום: ניקול לסקבי / משרד הביטחון

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (שני) בפתח ועידת מקור ראשון לכלכלה, והאשים כי יש ניסיונות לחבל במתווה השירות שהוא יוזם שנותן מענה בין הייתר גם לשירות החרדים בצה"ל.

גנץ תקף כי "יש מנהיגים הנוהגים בבחינת 'תמות נפשי עם פלישתים'. למי יש אינטרס במדינה שבה מערכת משפט חלשה, שהשוטרים בה נטולי סמכויות, שקצינים מתחילים לשקול להוריד את המדים כשהם חוזרים הביתה? רק לארגוני טרור, לארגוני פשיעה ולאויבנו. וזה חלילה חברים, מתאים למי שמעוניין לפגוע במבנה החוקתי והדמוקרטי בו יש מקום לעליונות החוק השווה לכולם".

שר הביטחון התייחס לפגיעה בצה"ל ואמר: "לצערי, צה"ל על חייליו, אנשי הקבע שלו ומשרתי המילואים שהולכים ומתמעטים – נמצא תחת אש מבית. הוא סופג התקפות מצד אישי ציבור חסרי אחריות, חלקם פוסט ציוניים שמוכנים להחליש את כולנו בשביל לייקים".

עוד הוסיף, "יש ניסיונות לסכל את מתווה השירות החדש, בו ישתלבו כל חלקי החברה הישראלית. זוהי סכנה ביטחונית. העובדה שמחצית מכל שנתון לא מתגייסת – לא הוגנת ומסוכנת. גם היחס הפופוליסטי לאנשי הקבע, הפך מלא בשקרים עד כדי עלילות דם. נושאים שצה"ל פותח לראשונה מזה שנים בקרב החיילים כמו שיפור התחבורה, המזון והמאבק בהטרדות  – הופכים לתחרות כותרות של חברי כנסת".

"במצב הזה אשמה קודם כל ההנהגה שנוהגת בהבנה כלפי מי שרוצים לפגוע ולפרק את צה"ל. אומר בכנות, בממשלה הקודמת שמרתי בנוכחותי ובעשייתי על הדמוקרטיה הישראלית, וכעת אני חש לעיתים שאני נאלץ לעשות את אותו הדבר למען הביטחון. אין לי שום כוונה שהמצב הזה ימשך. הממשלה והקואליציה כולה, ואני ממליץ זאת גם לחבריי באופוזיציה, צריכים לשים את הביטחון מעל השיקולים הפוליטיים. אסור להפוך את צה"ל לשק חבטות פוליטי", אמר.

גנץ העביר מסר לקואליציה, "כמי שהצביע על כמה נושאים שלא הסכים איתם בקואליציה, אני יודע שצריך לתת לשר העוסק במלאכה גיבוי – לא בלי שיח, הערות וביקורת עניינית. אני אומר לכם מכאן: אני מתכוון להביא מתווה שירות עדכני למדינת ישראל. אני מתכוון להמשיך לחזק את חיילי החובה ונכי צה"ל.
אני מתכוון להביא עוד הטבות למילואימניקים, למרות הקשיים שמערימים עליי. אני מתכוון להעביר את חוק הגיוס שתקוע זמן רב. אני מתכוון לטפל ולהסדיר את סוגיית התאמות תקופות השירות למרות הפופוליזם שיש בעניין הזה. ואני מתכוון לדאוג שחיילי ומפקדי צה"ל יקבלו מהחברה את היחס שהם ראויים לו".

חוק גיוס בני גנץ צה"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד