כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בטוח בפלישה וניצחון

המפקד היהודי: "תוך כמה שבועות קייב תהיה שלנו"

אלכסנדר קופמן, ממוצא יהודי, שימש כשר החוץ של הממשל הבדלני בסבב הלחימה הקודם במזרח המדינה ב-2014, וכיום מכהן כראש הלשכה הציבורית של הרפובליקה הבדלנית, טוען בראיון כי אין מנוס ממלחמה, וצופה שתוך כמה שבועות יכבשו הרוסים את קייב

המפקד היהודי: "תוך כמה שבועות קייב תהיה שלנו"
צבא אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

אלכסנדר קופמן, יהודי המשמש כראש הלשכה הציבורית של הרפובליקה הבדלנית, אשר שימש אף כשר החוץ של הממשל הבדלני בסבב הלחימה הקודם במזרח המדינה ב-2014, מעריך בראיון ל- ynet' כי מלחמה בין רוסיה לאוקראינה היא בלתי נמנעת ומטיל את האחריות דווקא על הממשל בקייב.

"כדי לסיים את המלחמה חייבים רק לנצח, אין אופציות אחרות" טוען קופמן שצופה שתוך כמה שבועות יכבשו הרוסים את קייב.

קופמן, כאמור, מייצג עמדה פרו-רוסית מובהקת, ומאשים שלא במפתיע את האוקראינים בפרובוקציות שנועדו לאפשר להם לכבוש מחדש את המחוזות הבדלניים, דונייצק ולוגאנסק, שהכריזו עצמאות מקייב ב-2014. "אנו לא מוכנים שנשים שלנו, ילדים שלנו ואמהות שלנו - יהפכו למגן חי. אנחנו חוששים שההפגזות מקו התפר יגיעו לרחובותינו המרכזיים. במקרה של הפגזה כזאת, קורבנות בקרב אזרחים הם בלתי נמנעים. לכן קיבלנו החלטה לפנות נשים, ילדים וגברים מעל גיל 55".

לדבריו על אף הפאניקה הראשונית, טוען קופמן כי בקרב הציבור הפרו-רוסי במזרח אוקראינה ישנה ירידה במפלס החרדה. "ביום הראשון, מיד עם הכרזתו של ראש הרפובליקה על פינוי מיידי של התושבים, הייתה פאניקה מסוימת. היו תורים ענקיים לתחנות דלק של יותר ממאה מכוניות. התור בכיוון הגבול עם רוסיה היה באורך 20 קילומטר", אמר ל - ynet' כעת, לדבריו, המצב השתפר: "יש בנזין בשפע בכל כמות שתרצה, הכספומטים עובדים ובחנויות ניתן לשלם בכרטיס אשראי ללא הגבלה".

"אני רואה באוקראינה בעתיד מדינה ידידותית לנו, אחרי שכל האחראים לפתיחת המלחמה הבלתי אנושית הזאת שם יעמדו לדין, הצפי שלי זה לחגוג את יום הניצחון ב-9 במאי - בקייב", סיים.

 

בדלנים רוסים אוקראינה רוסיה קייב פוטין מלחמה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד