כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

פיקוד העורף מצלם סרטון הסברה מיוחד לחרדים

הפקע"ר עם הפנים למגזר: מענה טלפוני ביידיש, סרטוני הדרכה מותאמים עם שחקנים חרדים, וקציני הסברה חרדים

פיקוד העורף מצלם סרטון הסברה מיוחד לחרדים

כשבפיקוד העורף נכנסו להליך גבוה עקב ההסלמה האחרונה, עלה שוב הנושא של ההסברה הלקוייה הקיימת במגזר החרדי. כחלק מהפקת הלקחים ממבצע "עמוד ענן" לפני כשלוש שנים, אז נהרגו מירה שארף ואהרן סמדג'ה הי"ד בני הקהילה החרדית, הוחלט לעשות שינוי רציני בכל הנוגע להסברה בקרב המגזר.

אולם עד כה, השינויים לא היו משמעותיים, ובעיקר החלו חיילים חרדים (בעיקר) להדריך את הילדים בתלמודי התורה, כיצד לנהוג בעת אזעקה ובחירום. לדוגמא, הנחת העבודה בפיקוד העורף הייתה, כי כ-5% אחוזים מהגזר החרדי, הינם דוברי אידיש בלבד, ובהתאם הפיקו פשקווילים וכרוזים בשפה זו.

עם פתיחת מבצע "צוק איתן" בי' תמוז, הוחלט שעל מנת להגיע לקשר חזק ועמוק יותר עם המגזר, למנות את סרן במילואים יצחק טסלר, לקצין הסברה שיתאם בין פיקוד העורף לתקשורת החרדית. בנוסף, מונו שני קציני התנהגות אוכלסייה מתוך המגזר, המנתרים את התנהגות הציבור החרדי.

חלק מהמסקנות אליהם הגיעו לאחר צירופם, שכמעט כל הציבור החרדי, הינם דוברי עברית, ובאם הפירסומים יותאמו לצרכי המגזר, תהיה היענות והקשבה להוראות. מסקנה נוספת שהגיעו, כי רובו של המגזר החרדי אינו מכיר כלל את מספר החירום של פיקוד העורף 104, וכן מסקנות נוספות אשר בימים אלו פועלים לתיקונם.

כחלק מהשינוי, בימים אלו ממש, עמלים בפיקוד העורף הפקה של סרטונים ייעודיים למגזר החרדי, עם שחקנים חרדים (לא, הם אינם מחופשים), וללא נשים. השחקנים, הם משה בידאני, אריה בידאני ויצחק שרעבי, מיוצגים של אריאל יהודאי הפקות שהתנדב לסייע ללא תשלום.

שינוי נוסף שהוכנס בעקבות מינויים אלו, באם תתקשרו למוקד 104 של פיקוד העורף, ואתם אינכם מבינים עברית, יעבירו את השיחה לנציג דובר שפת היידיש.

יצויין, כי בפיקוד העורף הפיקו סרטונים לככל האוכלוסיות, בשפות עברית, אנגלית, רוסית, אמהרית, בערבית, וגם סרטונים לבעלי צרכים מיוחדים.













חרדים פיקוד העורף הסברה סרטון צוק איתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד