י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שוב מעורר סערה

שר האוצר ליברמן על 1,000 נפטרים מקורונה: "שלם עם זה לגמרי"

שר האוצר אביגדור ליברמן נדרש להתייחס ל-1000 נפטרי הקורונה בחודש האחרון, בעקבות החלטת הממשלה להשאיר את המשק פתוח. "אני שלם עם זה לגמרי", השיב השר בחוסר רגישות ונימק: "אנחנו יודעים מראש שבתאונות דרכים ימותו 300, ואף אחד לא מוציא את הרכב משימוש"

שר האוצר ליברמן על 1,000 נפטרים מקורונה: "שלם עם זה לגמרי"
ליברמן והעיתונאי חגי סגל בוועידת מקור ראשון צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר האוצר אביגדור ליברמן סיפק היום (שני) אמירה מעוררת מחלוקת כשאמר כי למרות מספר המתים הגבוה בחודש האחרון מגל הקורונה, הוא אינו מתחרט ו"שלם לגמרי" עם ההחלטה להשאיר את המשק פתוח.

העיתונאי והעורך חגי סגל שאל את שר האוצר בוועידת 'מקור ראשון' מה דעתו על 1,000 מתים מקורונה בחודש האחרון, חלקם בעקבות החלטתו להשאיר את המשק פתוח. "אני שלם עם זה לגמרי", השיב ליברמן, ונימק: "בסוף כל החיים שלנו זה ניהול סיכונים ואתה חייב לקבל החלטות לא פשוטות, לא רק ביציאה למלחמה. אנחנו יודעים מראש שבתאונות דרכים ימותו 300, ואף אחד לא מוציא את הרכב משימוש".

ליברמן אמר בוועידה כי מחירי הדלק נקבעים בנוסחה שמושפעת ממחירי הדלק בשוק העולמי והוסיף - "כנראה תהיה עוד עליה". באשר למחירי החשמל אמר ליברמן כי מהזולים במדינות המתקדמות.

"הדרך הכי בטוחה לרסק את הכלכלה זה-זה פופוליזם", אמר ליברמן על הדרישה משמאל להעלות את שכר המינימום מעבר לתוכנית שגיבשה האוצר. השר אמר כי השכר שנקבע גבוה יותר מארה"ב והעלאה ל-7000 תשליך על יוקר המחיה ותביא לגידול אינפלציה ולעליה באבטלה.

ליברמן אמר כי "אי אפשר באופן חד צדדי אחרי מו"מ מפרך אתה חותם עם עוד שלושה צדדים ואתה אומר אני באופן חד צדדי מבטל." ליברמן אמר כי העסקה נחתמה ב-3 בנובמבר ועד לפני שבוע לא נשמעה הביקורת שעולה כעת. ליברמן אמר כי הוא רואה את הפתרון במענק עבודה (מס הכנסה שלילי) למשתכרים משכורות נמוכות.

 

 

 

 

אביגדור ליברמן קורונה ועידת מקור ראשון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד