י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
המשבר מחריף

כחול לבן תחרים הצבעות; גנץ מאיים: "מסכנים המשך קיום הקואליציה"

בכחול לבן מודיעים לפני זמן קצר כי יחרימו את הצבעות הקואליציה במליאה בטענה כי הממשלה אינה עומדת בהסכם לו התחייבה לכחול לבן במסגרת ההסכם הקואליציוני. גנץ: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע"

כחול לבן תחרים הצבעות; גנץ מאיים: "מסכנים המשך קיום הקואליציה"
בני גנץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שבועיים לסיום המושב, ובכחול לבן מחוללים משבר פוליטי כשמודיעים היום (שני) כי יחרימו את ההצבעות בשל הפרות התחייבויות קואליציוניות והימנעות של סיעות בקואליציה נגד חקיקה ממשלתית, הודעת כחול לבן תוביל לעיכוב הליך הצבעות שעל שולחן הכנסת.

שר הביטחון בני גנץ כינס את סיעת כחול לבן לדיון בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים באג'נדה של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות. "בסיום הישיבה, החליט גנץ, בהסכמה של כלל חברי הסיעה, כי כחול לבן לא תיקח חלק היום בהצבעות במליאת הכנסת פרט להצבעת האי אמון", נמסר מכחול לבן.

במהלך הישיבה, עדכן שר הביטחון גנץ כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים. בהם קידום מתווה הגיוס והעברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה. וכן לקחת חלק בדיונים על הנושאים הכלכליים.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת".

"אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה", שיגר גנץ איום ברור לראשי הקואליציה, "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה".

מפלגת כחול לבן בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד