ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"פנסיות של חברים שלו"

בקואליציה תדרכו נגד גנץ: "התנהגות ילדותית"; הפגישה התפוצצה

יו"ר כחול לבן גנץ נועד לפגישה עם ראש הממשלה בנט בניסיון להגיע להבנות שימנעו את החרמת ההצבעות של כחול לבן, אך בעיצומה של הפגישה פורסם תדרוך מסביבתו של רה"מ שתקף את גנץ: "שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה" | הפגישה התפוצצה

בקואליציה תדרכו נגד גנץ: "התנהגות ילדותית"; הפגישה התפוצצה
בנט וגנץ במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המשבר בקואליציה מחריף: אחרי ההודעה הדרמטית של כחול לבן בה הודיעו כי יעדרו מההצבעות בעקבות טענות נגד הקואליציה שמפרה התחייבויות כשמסרבת לקדם שורה של חוקים, הפגישה בין יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה בנט התפוצצה בעיצומה.

דקות לאחר ההודעה נועדו ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד עם ראש הממשלה נפתלי בנט, ולאחר מכן נועדו יו"ר כחול לבן בני גנץ עם ראש הממשלה בנט, אלא שהפגישה פוצצה לאחר כארבעים דקות.

כחול לבן תחרים הצבעות; גנץ מאיים: "מסכנים המשך קיום הקואליציה"

הרקע לפיצוץ הוא תדרוך של בכיר בקואליציה שטען כי הם הופתעו מהצעד של גנץ. הם תקפו את גנץ: "זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו".

עוד תקפו בכירים בקואליציה את גנץ ואמרו כי "שוב הוא מתנהג כחמוץ ומנסה לערער את יציבות הממשלה כמו ילד קטן. אולי הוא שוב מפנטז על ממשלה עם ביבי?"

כשנשאל על התדרוך נגדו, השיב השר גנץ ביציאה מהפגישה: "אנחנו מתנהגים בצורה הכי ממלכתית שיש", וכשנשאל האם הוא מתגעגע לביבי הוא השיב בגיחוך.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס למשבר מול כחול לבן ואמר: "הממשלה הזאת רק עושה דברים מציונים, בשביל אזרחי ישראל, הכלכלה, בביטחון. יש בעיה - נפתור גם את הבעיה הזאת".

קודם לכן הודיעו בכחול לבן כי יחרימו את ההצבעות בשל הפרות התחייבויות קואליציוניות והימנעות של סיעות בקואליציה נגד חקיקה ממשלתית, הודעת כחול לבן תוביל לעיכוב הליך הצבעות שעל שולחן הכנסת.

שר הביטחון בני גנץ כינס את סיעת כחול לבן לדיון בנושא תהליכי החקיקה ועבודת הממשלה הנוגעת לנושאי ביטחון ולנושאים נוספים באג'נדה של כחול לבן לרבות הנושאים הכלכליים, והתחייבויות קואליציוניות. "בסיום הישיבה, החליט גנץ, בהסכמה של כלל חברי הסיעה, כי כחול לבן לא תיקח חלק היום בהצבעות במליאת הכנסת פרט להצבעת האי אמון", נמסר מכחול לבן.

במהלך הישיבה, עדכן שר הביטחון גנץ כי בתקופה האחרונה הוא מקיים שיח שקט עם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, בקשת רחבה של נושאים ביטחוניים ונושאים נוספים. בהם קידום מתווה הגיוס והעברת חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית כפי שהוחלט בהסכמים הקואליציוניים והחלטת הממשלה. וכן לקחת חלק בדיונים על הנושאים הכלכליים.

שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בסיום הישיבה: "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת".

"אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה", שיגר גנץ איום ברור לראשי הקואליציה, "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה".

בני גנץ נפתלי בנט מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד