ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
סיכה קטנה, סכנה גדולה

כך סיכה קטנה סיכנה את חייו של בן 14

בן 14, תושב אזור הצפון, הכניס סיכה לפיו כמשחק ובלע אותה בטעות. הנער הרגיש טוב לאחר אירוע הבליעה, אך בדיקת בית החולים העלתה כי חייו בסכנה. המיקום של הסיכה אילץ את הרופאים לבצע ניתוח מורכב

כך סיכה קטנה סיכנה את חייו של בן 14
הסיכה ממוקמת בין המעי הדק לגס צילום: ביה"ח רמב"ם

בליעת חפצים היא סכנה המזוהה לרוב עם פעוטות וילדים קטנים, אך גם בגילאים מאוחרים יותר הכנסת חפצים זרים לפה עלולה לסכן חיים. אפילו כשמדובר בסיכה קטנה.

בן 14, תושב אזור הצפון, הגיע לפני ימים אחדים למלר"ד בית החולים "רות" לילדים ברמב"ם, אחרי שהכניס סיכה לפיו כמשחק ובלע אותה בטעות. הנער הרגיש בטוב לאחר אירוע הבליעה, אך בכל זאת הגיע ליתר ביטחון לבדיקה בבית החולים.

עם הגעתו לביה"ח, ביצע הנער צילום רנטגן אשר הראה כי הסיכה שבלע התקדמה לאורך מערכת העיכול והתמקמה במעבר שבין המעי הדק למעי הגס.

המקום שבו נמצאה הסיכה לא אפשר את המשך התקדמותה במערכת העיכול ובשל מיקומה הייתה עלולה לנקב את איבריו של הנער ולסכן את חייו.

המיקום של הסיכה גם לא אפשר לצוות המטפל לשלוף אותה דרך הפה ומשום כך הוחלט לבצע את הוצאתה בגישה אנדוסקופית, באופן מונחה מצלמה, כאשר הנער מטושטש. ההליך שארך כ-20 דקות, הסתיים בהצלחה ולאחר שהנער התאושש הוא שוחרר לביתו כשהוא חש בטוב.

ביחידת הגסטרו לילדים ברמב"ם מסבירים: "נראה שמדובר בסה"כ בסיכה קטנה, אולם דווקא במקרה הזה יכלה להתממש סכנה גדולה לנער שבלע אותה.

צריך להיות מאוד זהירים עם הדברים שמכניסים לפה", מחדד פרופ' רון שאול, מנהל יחידת הגסטרו לילדים ברמב"ם, "העצמים יכולים להיבלע בטעות בכל גיל ולסכן את האדם שהכניס אותם לפה. כאשר מדובר בגילאים הקטנים יותר, בהם הילדים פחות מבינים, כמובן שיש להשגיח היטב על הילדים ולמנוע את הסכנה".

בית החולים רמב"ם סיכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד