כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
בעקבות הריסת הגשר

ראשי איגודי הכהנים מתריעים: "אין לכהן מה לחפש היום במירון"

הריסת גשר הכהנים במירון עברה בשקט אך כעת מתברר שהדבר נעשה בניגוד לחוק ובהתרסה בוטה מול פסיקת בית המשפט שעות קודם לכן, מה שהותיר את ציבור הכהנים ללא מענה כלל. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים 

ראשי איגודי הכהנים מתריעים: "אין לכהן מה לחפש היום במירון"
פירוק 'גשר הכהנים' צילום: דוברות הרשות לאכיפה במקרקעין

הריסת גשר הכהנים בתחילת השבוע עברה בשקט ברחוב החרדי, כחלק מהלגיטימציה שרשויות אכיפת החוק מקבלות על מה שנראה כתיקון המצב הכאוטי השורר בהר מירון, אבל מתברר שבמקרה הזה מדובר באירוע חריג שהציבור זכאי לקבל הבהרות ברורות לגביו.

גשר הכהנים נבנה על ידי עסקנים מסורים ו'איגודי הכהנים' בהדרכת גדולי הדור זצ"ל ושליט"א ובראשם עמוד ההוראה הגאון רבי ניסים קרליץ זצ"ל ולהבחל"ח חכם שלום הכהן, נשיא מועצת חכמי התורה, כדי לאפשר לכהנים לעלות בטהרה לאתר הקדוש ולהתפלל ללא שום חשש. הגר"נ קרליץ זצ"ל אף קרא במכתב אזהרה לציבור הכהנים שלא לעלות ממקומות אחרים אלא רק באמצעות דרך זו העשויה כיפין כיפין כנדרש בהלכה.

הגשר משלים את מרפסת הכהנים ומאפשר לקהל ענק של כהנים להגיע קרוב ככל הניתן למקום הקודש. גם לאחר אסון מירון הוסכם כי לא יהרסו החלופות לכהנים עד שלא תימצא אלטרנטיבה ראויה, כך שלא תימנע מהם הגישה כפי שהיא היום.

בשבוע האחרון בוצע כך נראה מחטף חריג בידי הרשות לאכיפה במקרקעין. באישון ליל שבין ראשון לשני עלו כלים כבדים על גשר הכהנים והרסו אותו עד היסוד. הנימוק היה כשלי בטיחות, אלא שממסמך שהגיע לידי 'בחדרי חרדים', עליו חתום מהנדס בכיר שביקר במקום ימים לפני ההריסה, עולה כי לא היו בעיות בטיחות במקום. המהנדס כותב כי סייר במקום עם מהנדס קונסטרוקטור ומסכם: "לא מצאנו שום סיבה מקצועית המחייבת להרסו, ניתן לתקנו לחלוטין עד ליום ההילולא".

אבל הסיפור הגדול באמת שנחשף הבוקר (שני) באתר Ynet הוא פסק דין שניתן בבוקרו של יום ראשון, בו פסק השופט רונן פיין מבית משפט השלום בצפת, שאין להרוס את הגשר עד לתאריך 20.2.22. מדובר בצו מניעה ישן יותר, האוסר את ההריסה ותוקפו היה אמור לפוג באותו ערב. השופט האריך את הצו כשהוא מציין שהדבר נעשה "לפנים משורת הדין וכדי שלא להביא למצב בו יוגש ערעור לאחר שהגשר ייהרס" למרות האמירה המפורשת של השופט, ברשות לאכיפה במקרקעין רמסו את פסק הדין ברגל גסה והחריבו את הגשר באישון ליל.

הרב דוד כהן והרב ישראל ארזי מארגון "משמרת הכהונה", העומד תחת נשיאותו של הגאון רבי ישראל אייזנלבט, מספרים בשיחה עם 'בחדרי חרדים' שמאז פורסם דבר ההריסה הם מרגישים זעזוע גדול בציבור הכהנים. "איך יכול להיות שעושים דבר כזה לכהנים בלי להביא משהו במקום שיתן להם מענה. עד היום היה לכהנים סיבה לבוא למירון, היה מקום קרוב יחסית וקורת גג עם בית כנסת, כעת אין להם איך להתקרב ואין איפה להיות" הם אומרים.

"אין לכהן מה לנסוע למירון" מתבטא הרב כהן בכאב ומציין את מכתביהם של כל גדולי ישראל זצ"ל ויבלחט"א שקראו להקים את גשר הכהנים כדי לשמור על טהרת ישראל וכעת פועלם ניתן למרמס וכאמור הפעולה אף בוצעה בניגוד לחוק ולמרות חוות דעת מקצועית ששללה את הצורך בהריסה.

גורמים בציבור החרדי מציינים, כי אין ספק שסדר וחוק צריכים לשרור במקום, אולם הגיע הזמן לחשוב האם לא הרחיקו לכת בפראות ובאמוק שמאפיינים את ההריסות האחרונות, בדגש על זו האחרונה שנעשתה בניגוד מוחלט לחוק ולהוראת בית המשפט ולחוו"ד מקצועית וללא מתן מענה מינימלי לצרכי הכהנים, מה שמלמד כי גורמי האכיפה חשים שיש להם כעת לגיטימציה ברחוב החרדי לעשות ככל העולה על רוחם ללא דין וחשבון לאיש.

גשר הכהנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד