י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"יכולות לעורר הסלמה באזור"

רוסיה מגנה בחריפות את התקיפות הישראליות בסוריה

בעודה מאיימת לפלוש לאוקראינה, רוסיה מגנה את התקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. את הדברים אמר שר החוץ הרוסי במסיבת עיתונאים לאחר שנפגש עם מקבילו הסורי שהלין על כך

רוסיה מגנה בחריפות את התקיפות הישראליות בסוריה
פיצוץ. אילוסטרציה צילום: רשתות ערביות

רוסיה מגנה בחריפות את התקיפות הישראליות המתמשכות בשטח סוריה ומאמינה שהן עלולות לעורר הסלמה של המצב באזור. כך אומר שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב.

הוא אמר את ההצהרה בעקבות שיחות עם שר החוץ הסורי, פייסל מיקדד. לברוב גם הביע דעה ואמר כי "התקיפות הישראליות בסוריה מערערות את יכולתה של הרפובליקה להתנגד לטרור".

"אנחנו מעוניינים ביישום החלטות מועצת הביטחון, אנחנו מעוניינים שכל הצדדים יימנעו מכל צעד שעלול לעורר הסלמה נוספת של המצב בכל האזור, ואנחנו עובדים כל הזמן עם עמיתינו הישראלים ברמת הבכירים ומשרד החוץ", אמר השר הרוסי.

"אני מתכוון לתקיפות הישראליות המתמשכות נגד מטרות בשטח סוריה. אנחנו מגנים בחריפות פעולות כאלה, הן לא רק מפרות את החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, אלא כפי שאמרתי, יכולות לעורר הסלמה חדה של המצב ברחבי האזור כולו", אמר לברוב במסיבת עיתונאים.

סוריה דיווחה בשבוע שעבר כי ישראל שיגרה טילי קרקע-קרקע לעבר מטרות בדרום מחוז דמשק. מקורות סוריים דיווחו על נזק מהותי, אך לא דווח על נפגעים. העימות הקודם בגבול ישראל עם סוריה התרחש בליל יום רביעי, 9 בפברואר. אז דיווחה סוכנות הידיעות הסורית SANA כי חיל האוויר הישראלי פתח במתקפת טילים על מטרות בסוריה מלבנון.

תקיפה בסוריה סרגיי לברוב רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד