ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
ונהפוך הוא בבית שמש

המכולת הוותיקה שמכרה חזיר הפכה למהדרין

המרכול היחיד והאחרון בעיר בית שמש כולה, שמכר ל"ע בשר חזיר סגר את שעריו. במקומו תיפתח במקום צרכניית מהדרין המותאמת לציבור החרדי | תושבי האזור: "צעד נוסף בהתחרדות העיר הוותיקה" • 'בחדרי חרדים' עם הסיפור המלא בפרסום ראשון 

המכולת הוותיקה שמכרה חזיר הפכה למהדרין
המכולת שמכרה חזיר בבית שמש צילום: באדיבות המצלם

מכולת החזיר הידועה בבית שמש ברחוב בר אילן נסגרת, המכולת המקומית בה נמכרו מוצרים שונים עבור עולי ברית המועצות שאינם יהודים כמו בשר פיגולים ובשר חזיר נסגרה ובמקומה נתלו שלטים חדשים הבוקר במקום המכולת שנסגרה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי במקום מכולת הפיגולים נפתחת בשכונת בר אילן המתחרדת באותו המבנה בדיוק, מכולת חדשה תחת השם 'מכולת בקהילה' המותאמת לציבור החרדי. המכולת נפתחת בדיוק במקום בו פעלה. הדבר מהווה אבן דרך נוספת בהליך ההתחרדות ובשינוי צביון שכונת בר אילן והעיר הוותיקה בבית שמש בכלל. 

המכולת הישנה. צילום: באדיבות המצלם.

מנהלי צרכנית 'מכולת בקהילה' המיועדת ומותאמת לקהל החרדי המונה למעלה ממאתיים וחמישים משפחות המתגוררות בשכונה, נפגשו עם גבאי ועסקני הקהילה בכדי להתאים את השירות הניתן לבני הקהילה במינימום מחיר ומקסימום שירות, כשהמוצרים שימכרו יהיו בכשרויות המהודרות ביותר. עוד נודע ל'בחדרי חרדים' שאחד מגדולי פוסקי ההלכה בדורנו הורה לבעל המקום החדש לזרוק את כל המקררים ששימשו את המכולת הקודמת.

תושבי בית שמש החילונים קיבלו את ההודעה בתדהמה. אופיר רפאל, מתושבי האזור אומר בשיחה עם 'בחדרי חרדים': "החילונים עוזבים את בית שמש, הציבור מצביע ברגלים, אם את המכולת לקחו לנו אין לי מה לעשות יותר בבית שמש, המכולת היתה המעוז החילוני האחרון בשכונה, גם ברמה ה' החרדים מגיעים, גם כאן לוותיקה. הכול נכבש לאט לאט".

'ועד בר אילן' המוביל את ההתחרדות בשכונת בר אילן, מסרו ל'בחדרי חרדים': "אנחנו מברכים את ר' מוטי הרוש על פתיחת החנות וזיהוי הפוטנציאל העסקי הכרוך באזור מתחרד זה ומודים לו על כך שבחר לפתוח את החנות באזור זה, אנו בטוחים בעז"ה בהצלחה הגדולה של המכולת החדשה. כמו"כ תודה מיוחדת נתונה לו על הנכונות שהביע לשיתופי פעולה עם קופת הצדקה המקומית 'צדקתך' בתחומים שונים".

עוד אומרים בוועד: "פתיחת המכולת היא דבר מבורך לכשעצמו אבל מעבר לכך יש כאן קריאת השכמה לקברניטי העיר ושאר מקבלי ההחלטות להפסיק לטמון את ראשם בחול ולצאת ולהכיר במציאות הקיימת של מאות משפחות חרדיות המתגוררות בשכונה זו ולתת להם לפחות את צרכיהם הבסיסיים כמו הקצאה לבית כנסת וגני ילדים. אם אפילו מכולת נפתחה, בוודאי שעל הנהגת העירייה לספק להם את הצרכים הבסיסיים שמגיע להם ככל תושב אחר בעיר המשלם ארנונה ושאר מיסים". 

הצרכנייה החדשה. צילום: באדיבות המצלם

בית שמש בשר חזיר התחרדות מהדרין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד